King Cobra

King Cobra - Rösten Från Mosquito Valley

Nya vänner på taxi Alanya

Publicerad 2015-10-07 23:20:44 i Allmänt,

Allt det här med främmande kulturer är värt att utforska. Hittat två n ya taxichaffisar som är värde ett omnämnande. Den första mötte jag i morse. Han satt utanför taxistationen och tog en cigg för det gör de här. De sitter inte i en 40 meter lång taxikö och lyssnar på radio, de röker oftast eller dricker de lite te. Den här snubben var glad som fan och vi snackade hela vägen till stranden. Han talade turkiska och jag engelska.
 
På hemvägen så fick jag åka med en man inte helt olik Uncle Fester, som genast frågade vart det hotellet låg. Inte vet jag. Det är ju du som kör. Vi hittade det efter 15 minuter och då ska han ha fyra gånger så mycket som det brukar kosta. Jag skrattade och gav honom 15 lira som det vanligen kostar.
 
Mitt hotell visar varje morgon finska nyhetsmorgon och de flesta som bor här är finska pensionärer. Min trevliga granne Päivi till exempel. Vi går ner till frukost ungefär samtidigt. Jag i mina sandaler och hon i sina blå frottésockor och flipp flopp. 
 
Avslutade kvällen på det fasionabla Café Opera där jag avnjöt två Appeltini (rävgift) och två White Russian (grym som vanligt) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela