King Cobra

King Cobra - Rösten Från Mosquito Valley

Hej Keolis

Publicerad 2015-07-04 13:49:42 i Allmänt, Stockholm,


Tröttnade helt enkelt på Keolis spåniga ledning så jag tänkte jag skriver ett brev och så får vi se vilket svar vi får. Oftast kan svaret vara roligare än frågan beroende på dumhetsindikatorn hos den svarande. Ser i alla fall fram emot det som förr i tiden kallades för att pennfajtas.
 
 
 
Hej Keolis
 
Jag reser med er varje dag i princip. Ni har många medarbetare som är sura, griniga, otrevliga och ibland rent dumma i skallen. Ni har också väldigt många fantastiska, trevliga, serviceminded och roliga medarbetare. 
 
När jag läser hur ni som sitter i ledningen driver företaget, och ska tvinga förarna att ha på sig svarta strumpor i sandaler då blir jag bestört och börjar fundera på om den förstnämnda kategorin medarbetare som jag nämnde kanske är de som sitter i er ledningsgrupp? Jag har inget emot svarta strumpor, tvärtom så använder jag själv nästan uteslutande svarta strumpor, dessutom så tycker jag att det är sexigt på tjejer om de bär dem med strumpebandshållare. 
 
Däremot så anser jag att det är ett stort modebrott att bära svarta strumpor i sandaler. Strumpor i alla färger i sandaler är obeskrivligt fult och ger en redig bonde känsla över personen. Det här är Stor Stockholm Lokaltrafik, inte Slöinge Buss. 
 
Det som ni håller på med mot er personal känns för en utomstående som pennalism och sånt kan ni hålla på med ifall ni exempelvis jobbade åt Lundsberg eller Sigtuna privatskolor, i det riktiga samhället håller vi inte på med sånt skit, så ta och skärp till er och  låt förarna framföra sina fordon under värdighet. Det är 2015.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela