King Cobra

King Cobra - Rösten Från Mosquito Valley

Att Göra Tillvaron Mer Spännande

Publicerad 2015-07-12 00:26:06 i Allmänt,

Det är en alltid lika skön känsla att sätta sig på balkongen mitt i betongen och spinna loss på Etta James eller någon annat gammal monsterröst, med en kopp te i vänsternäven. Det är så tyst att man nästan kan höra samtalen från balkongerna i höghuset, och det man hör, är flygplan eller bilar som är hundratals meter bort.
Katterna har vaknat till liv och spelar någon form av gladiatorspel, man tar sats från en stol i köket och springer genom korridoren. Den som är gömd, vilket innebär att man ligger bakom gardinen med svansen helt synlig, springer då efter. Därefter kommer attacken. Den stora brukar sedan lägga sig ner och låtsas vara i underläge. Lite som när Ali mötte Antonio Inoki, den japanske brottningsmästaren. Inoki låg på rygg och sparkade i alla 15 ronderna medan Ali gick runt och försökte klippa till honom från ovan. Det blir liksom inte så mycket fajt. Charlie måttar några slag som är lätt parerade. Sen fräser Salmiak, skräckinjagande. Efter ett tag är det dags att börja om igen och båda går till köket. Mest för att kolla om någon kanske hällt upp lite mer mat, ja man måste ju ha koll. Sedan är det igång igen. Matcherna pågår som mest i trettio minuter. Därefter måste man snygga till sig lite, kolla så att pälsen ligger rätt.
 
 
Jag som inte får träna så där hårt känner mig ändå inspirerad att göra något. Jag var ju på kalas tidigare och vi ägnade rätt stor tid åt två saker.
1. Att titta på YouTube på folk som åt chili
2. Köp av piratsnus och hur man kryddar den.
 
Jag går all in och kokar upp vatten smälter havssaltet och fyller på med lite Caol Isla och står sedan och klurar på kryddor. Jag känner mig vågad och langar i mynta och koriander. Vi får se om den går upp på Svensktoppen.
 
 
Kollar sedan på lite bilder från S:t Ives på nätet. Min vän Conny har varit där och jag måste säga att det såg så där sjukt pittoreskt ut som bara engelska badorter kan göra. Helt klart ett framtida resmål. Ligger dock ytterst långt från civilisationen, längst ner i Cornwall.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela