King Cobra

King Cobra - Rösten Från Mosquito Valley

Gubbe

Publicerad 2014-03-08 10:29:18 i Allmänt, Stockholm,

Jag ser nyanser till förändring eller så kanske jag inbillar mig. 
6 veckor sedan: vi beställer två drinkar på Reisen. När de kommer så säger jag: -Det var ju inte det där vi skulle beställa. -Är det fel? frågar bartendern
-Nej vi tänkte fel vi skulle ha whiskey sour. 
Bartendern återkommer fem minuter senare med två WS. 
- De här bjuder vi på. 

3 veckor sedan: ung kvinna meddelar att påtår kostar 10 spänn men jag behöver inte betala. 

1 vecka sedan: bartender på Kvarnen säger:
- Det blir 122 kronor
- Jag fiskar upp 120 för att sedan leta efter fler 20:or. 
- Det blir bra så.
Vanligtvis så blir bartenders sura om man inte ger dem 150kr jämt även  om man som jag satt vid disken. 

Det är småpengar men ser jag ett förändrat beteende på stan? Knappast. Jag tror de tycker att det är kul att äldre rör sig  på stan. De ger mig saker för att jag är farbror? Ska jag bli upprörd eller utnyttja situationen ?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela