King Cobra

King Cobra - Rösten Från Mosquito Valley

Måndagmorgon

Publicerad 2014-06-09 07:34:14 i Allmänt,


Sista veckan på min första fyra månader som lärare/vikarie/pedagog karriär. Ett bra val och väldigt skoj. Tydligen så är jag rätt hyfsad på det jag gör också vilket känns bra för mig och säkert provocerande för andra. Så bra, att jag tänkt fortsätta att jobba med det här i höst. Att vuxna personer öppet ger mig uppskattning är ett annat skäl. Efter 30 år på ett företag där ingen gav någon uppskattning och där man ansågs suspekt om man gav beröm så känns det här annorlunda och lite exotiskt. Det tredje skälet är barnens uppskattning, och jag ska inte ljuga och säga att jag inte är mottaglig för smicker. Barn är direkta och gillar doem en så säger dem det, utan hämningar. 

Många dagar har varit väldigt jobbiga och krävande men det uppvägs av att det är så himla kul och utmanande att gå till jobbet numera en känsla jag tappade på 90-ralet


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela