King Cobra

King Cobra - Rösten Från Mosquito Valley

Snart OS

Publicerad 2014-01-12 14:44:14 i Allmänt,

Snart startar OS i Sotji i ett land där i princip det mesta är förbjudet men ändå kallas demokrati. 300 miljarder kostar det och för att få ett OS så måste man betala en hel drös med OS-pampar från olika länder miljontals kronor för att de ska rösta på ens eget ställe. Låter inte det som att möjligen FN eller något annat organ borde närvara vid omröstningarna på samma sätt som man gör i Burma och andra totalitära stater när de har val? Det är trots allt rätt mycket pengar som försvinner från idrotten in till Gunilla Lundbergs och hennes kollegors konton och det är pengar som faktiskt borde ha stannat i dels skattebetalarnas fickor, dels i de idrottandes fickor. 
 
 
Jag tänker inte kolla speciellt mycket på OS, men visst vore det kul ifall någon vågade protestera på samma sätt som Juan Carlos och Tommie Smith gjorde mot den böghatande lilla Putin. Mänskliga rättigheter är på undantag i Ryssland det vet alla, även IOK därför vet man också att de betalar mest för att få OS. På samma sätt som Peking för några år sedan. Att bojkotta OS tror jag blir svårt men jag är rätt ointresserad av grenarna, dessutom så sänds det på Viasat och den tog jag bort för rätt länge sedan. Förra gången det var Vinter OS så såg jag allt, mycket beroende av att jag var gipsad och satt fast i en soffa. Det var väldigt praktiskt att det gick på natten så man inte missade så mycket Masterchef och annat viktigt som gick på dagen.
 
Oavsett om man bojkottar eller inte så kan det vara bra att få lite nya tips på grejer man kan dippa. Två påsar grillchips om dagen är inte nyttigt och så måste man ha alternativ. Som den barmhärtiga samarit jag är så har jag beslutat mig för att prova lite nya saker att dippa. Grönsaker givetvis man är ju en nyttig person, men de flesta har ju tröttnat på morot och gurka och med halten av bekämpningsmedel som hittas i paprika är inte den grönsaken aktuell. Då måste man prova lite nya saker, något som jag gjort. Jag frågade först mitt Ex vad sonen gillar för grönsaker och hon svarade "ärtor". Det funkar dåligt kan jag säga. Ärtor kanske är gott men som dippgrönsak tämligen värdelös.
 
  • Palsternacka. Otroligt gott att dippa, lite stark eller frän i smaken och bra i konsistensen. Övervägde att koka den någon minut men beslöt att hoppa över det. Fungerade perfekt.
     
  • Skärbönor. Stora rackare på över en decimeter ligger i hyllorna och väntar på en när man kommer ner till affären. Svingoda. Lite starka, men man måste dipp ihop med någon som anser att det är okej att dubbeldippa, annars så blir det för segt.
     
  • Vitkål. En överraskning och ärligt talat så vet jag inte hur jag kom på det men ett vitkålshuvud till dippen är grymt bra. Skär upp bladen som stora chipsbitar och njut.
    Där har ni några nya bubblare på dipplistan. Ha nu ett hälsosamt OS

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela