King Cobra

King Cobra - Rösten Från Mosquito Valley

En Kopp The

Publicerad 2014-02-11 16:44:25 i Allmänt,

Efter att i söndags haft lite känning av ont i halsen så beslutade jag att ta en kopp te på Espresso House. Min tidigare bojkott har ju givit resultat och man kan använda sig av deras wi-fi precis som vanligt. Denna gång så köpte jag en kopp te för 31 kronor och fick en kopp med en satans tepåse i. Det är ett jävla ocker tänkte jag och återupptog bojkotten med en glad bild på Facebook. Något som ilsket kommenterades resten av dagen. 
 
Det är givetvis upp till mig att ha koll på vad maten man köper innehåller som någon mycket riktigt påpekade och visst vet jag att det är höga hyror för de stackars butiksägarna och att den bojkott jag skulle genomföra endast kommer att drabba de som arbetar där och deras minimilön. Det finns dock några saker som jag till mitt försvar vill säga och det är ju att om man köper en vara för ett visst högt pris så förutsätter man kvalitet. Tror att jag köpte en kopp te när jag var på fotboll som kostade halva priset och visserligen serverades i frigolitmugg, men var betydligt mer smakfullt. 
 
Visst får man skylla sig själv ifall man är dum nog att köpa en både dyr och dålig produkt, men jag är inte tvungen att gå tillbaka för att hjälpa dem att höja minimilönerna för sina anställda. Där har ju regeringen redan gjort en insats genom att sänka restaurangmomsen så att de anställda ska kunna få en hygglig lön. För det är väl inte så att ägarna själva stoppar vinsten i fickan?
 
En som har betydligt hetsigare dagar är Johan Croneman på DN som ofta brukar få en smäll här och där när han sticker ut hakan. Idag var det en Folkpartist som valde att hänga ut honom som OS-hycklare då han både kritiserar och tittar på OS. Som vanligt när borgerliga politiker ska vara vitsiga på internet så blir det pinsamt. Det är ju bara en vecka sedan som idrottsministern själv visade prov på riktigt dåligt omdöme i TV, då det gäller OS. Croneman körde över honom med både stil och finess, med en sylvass rodel.
 
Sitter nu och tar en kopp te hemma istället där jag utan problem kan blanda i halstabletter,honung och starka frukter som ska få mig att piggna till. En annan sak som kan rekomenderas ifall man är på väg att bli förkyld är att anlägga mustasch. Det är ett bra skydd när man nyst och snutit sig cirka 70 gånger.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela