King Cobra

King Cobra - Rösten Från Mosquito Valley

Jag Hatar Per Gessle

Publicerad 2014-04-16 01:35:00 i Musik,

Eller gör jag det, han är en person som gör mig synnerligen ambivalent både i förhållandet till hans muskaliska begåvning och som person. Vi börjar med musiken.
 
- Gessle var med i ett vansinnigt mesigt band under min uppväxt som hette Gyllene Tider. Alla småtjejers dröm och   fruktansvärt töntiga.
 
+ Som musikaliks allätare av stora mått och stor anhängare av Beach Boys och Beatles så gjorde ju GT ett helt       gäng låtar där i princip allt var inspirerat av dessa, med harmonier och känsla.Min favorit Den Där Flickan I En         Cole Portersång är ju fruktansvärd egentligen och jag tröttnar på den efter första versen eftersom den låter som en   dansbandslåt.
 
- Gessle har ett jönsigt namn och kan numera gödsla med pengar vilket givetvis irriterar mig.
 
+ Gessle ger dem till IS Halmia.
 
- Gessle gifter sig med sin ungdomskärlek som har noll coolness.
 
+ Gessle gifter sig med sin ungdomskärlek som har noll coolness.
 
- Gessle är en usel sångare.
 
+ Han sjunger bättre än Plura Johnsson.
 
+ Historien om när han startade Roxette för att han ville slå internationellt. Sverige hade han redan slagit i och        han var ungefär 25 och blasé.
 
+ Storyn om hur den amerikanska utbytesstudenten Dean Cushman tjatar på en lokal radiostation om att börja     spela The Look
 
- Texten på The Look. Vad fan är det?
 
+ Stefan Sundströms text till den låten var betydligt bättre och Fuck Off´s framförande av den betydligt vassare.
 
- Frisyren. Kom igen du kan också bli pirat.
 
+ Att han faktiskt verkar sympatisk.
 
+ Att han spelade in en fantastiskt bra temaskiva med Nisse Hellberg till Mats Olssons bok om ett band i              Malmö på 60-talet.
 
- Han döper sin skiva till Mazarin.
 
Okej jag vet inte vad jag egentligen tycker om Gessle men man måste ge honom cred för att han gå omkring i samma frisyr som min kompis Lasse Magnusson. Eller så ska man ge Lasse cred för det. Till och me där blir det fel.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela