King Cobra

King Cobra - Rösten Från Mosquito Valley

Drömmen och Café de Paris och Lite Feminism

Publicerad 2013-11-27 12:23:36 i Allmänt,

 
 
Man blir lite förbryllad över när man kommer på vad det är man drömmer om. Idag vaknade jag klockan sju, somnade om och vaknade halv elva. Underligt. Vad som var mer underligt var min dröm om hur det var när jag satt på kåken i Norrtälje. Jag var noga med att ha med mig kontanter, något som jag sällan har så att man skulle kunna köpa prylar av den där gubben som finns i alla fängelsefilmer som säljer grejer. Min cellkamrat var Christer Pettersson, givetvis och det kändes synnerligen otryggt. Så varför drömmer jag som aldrig (nästan) brutit mot lagen om att jag satt på kåken? Varför var min största oro huruvida jag skulle logga in min status med plats på Facebook? Jag tror att jag ska donera min hjärna till något mindre institut som inte får så många hjärnor, tror att populära hjärnor redan är bokade, men vårdcentralen i Bollmora kanske vill ha den?
 
 
 
I Geneve ligger den restaurang som uppfann Café de Paris såsen och man har stilfullt nog endast EN varmrätt, entrecôte med café de paris. Såsen, eller smöret som smälte och blir en sås, uppfanns av en madmoiselle Boubier, vars dotter golade receptet till sin bock som hade en restaurang med just namnet Café de Paris. Receptet är ännu hemligt och det påstås att det som är i den där plastrullen som vi brukar köpa på OBS i Handen inte smakar likadant.
 
Nu sitter jag här och väntar på när Svenska Fotbollförbundets superfest för Terese Sjögran ska hållas. Det står inget på förbundets hemsida men det kanske är ett överraskningsparty? Vad ska hon få för present är heller inget man skrivit på sidan, däremot så har hon fått en Peugeot 308 till låns till nästa fotbollsgala eller tills hon får en av förbundet, eller tills förbundet anser att hon gjort lika mycket för svensk fotboll som Anders Svensson. Däremot så är det tveksamt ifall hon får tacka ja till detta då Peugeot inte är sponsor till landslaget. Jag sände nyligen ett mail till förbundet och undrade när firnadet skulle gå av stapeln och var man köpte biljetter till detta. Då Santoft på förbundet sagt att det var medvetet att hoppa över Therese för att det skulle firas speciellt med ett likvärdigt firande. Vi får se om jag får svar.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela