King Cobra

King Cobra - Rösten Från Mosquito Valley

Tysken Vinner - BG´s Sports Bar gör det inte

Publicerad 2013-05-26 00:59:00 i Fotboll, Media,

...och då menar jag inte Peter Antoine. 
 
Bra final mellan två lag som gillar att skapa situationer och som smäller på. Jag är fullkomligt medveten om att detta kan vara något som får folk att bli irriterade och börja klaga på att lag som exempelvis de spanska är de som spelar bäst fotboll. Alla får tycka vad de vill. Jag gillar den tyska och framför allt den engelska varianten. 
 
För inte allt för många år sedan kunde en final spelas mellan ett lag från Italien och ett från Rumänien eller Ukraina där båda lagen började med att maska i 70 minuter. 
 
Rättvist resultat var det. Vad som dock var orättvist var servicen på BG´s Sport Bar. Två personer som serverade. En som var sjukt aggressiv om man på pekade att man beställt en pilsner för 30 minuter sedan eller som i mitt fall blev väldigt arg när jag påpekade att glaset med Guiness innehöll Pripps Blå eller något liknande. Det var inte vågen andra gången heller. När Snickarna gick upp och beställde i baren så började de skrika på honom.
 
Hasse fick en rejäl utskällning när han ville ha in sin middag efter 45 minuter. Vi har lärt oss att kineser är arbetsamma och idoga personer, kan ju i och för sig vara en kliché, men i det här fallet var de i alla fall idoga. På det sätt som de konsekvent skällde ut de som beställde. Mina tankar gick omedelbart till " the Soup Nazi" en karaktär i Seinfeld som inte serverade sin soppa till personer som talade med honom.
 
BG är alltså gamla Sloppys på Hornsgatan, jag rekomenderar er ett besök ifall ni är restaurang masochister. Vill ni ha en trevlig kväll? Gå någon annanstans.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela