King Cobra

King Cobra - Rösten Från Mosquito Valley

Huvudet På Spiken Igen

Publicerad 2013-05-07 23:55:00 i

Tisdagarna är en bra dag, man börjar med Croneman i DN på morgonen och avslutar med Dox på TV. Återigen en djuplodande dokumentär från USA som borde få folk som skriker på högre straffsatser att öppna ögonen och börja tänka. Kriget mot drogerna var en fascinerande samtidshistoria som bara drar landet än mer ner i smutsen. Jag är ingen drogliberal men det är orimligt att man ska bli dömd till 10 års fängelse om man använder crack medan man som skådelspelare kan åka fast 10 gånger utan straffpåföljd. Vem är det som ska straffas? För varje sån här dokumentär jag ser så tycker jag det där landet blir underligare och underligare, och de ska leda världen? Någonstans måste det finnas lite rim och reson som Torsson skulle uttryckt det.
 
http://www.youtube.com/watch?v=gK3R4Qtvals
 
 
 
Gillar texten på den speciellt inledningen:
Jag tog potatismos och grillat revbensspjäll
Chefen tog en stor chateaubriand
 
Man kommer tillbaka till verkligenheten på Esso Motorhotell på en gång. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela