King Cobra

King Cobra - Rösten Från Mosquito Valley

Blir Lite Skärrad

Publicerad 2013-05-02 23:35:06 i Allmänt,

Lätt skärrad ser jag att besöksantalet tiodubblats två dagar innan valborgsmässoafton. Betyder det att folk förväntar sig tips på vad de ska göra på denna helgdag. Till nästa år säger jag bara två saker:
1. Södermalm
2. Spånken
Resten löser sig säkert av sig själv
 
Var på Söderstadion ikväll. Kan ha varit den sämsta tillställning som jag sett någonsin, det är vad jag säger varje gång, Jag tror ändå att det kan vara den sämsta uppställningen sedan början på 90-talet.Framför allt så är de så kraftlösa och långsamma i anfallspelet. De gör på 90 minuter inte en enda snabb omställning. De slår inget inlägg om de inte passerat sin motspelare. De spelar endast ett fåtal gånger till spelare som har fart uppe. Det är som om de hällt Casco i maskineriet.
 
Försvarsspelet är ängsligt och i Erik Figueroa så har de kanske den minst försvarsinriktade försvararen i Superettan. En grabb som struntar i att ställa sig rättvänd eller på rätt sida om motståndaren och som ofta förlorar boll på väg upp. Theorin är ett ständigt orosmoment och Hopf är förvisso stabil, men hur kan en kille som tränar dagligen sparka upp 50% av bollarna han får på fötterna på läktaren,
 
När Söderberg tränade Jocke Sjöström i Djurgården så ville han träna honom lite extra på just utsparkar och sånt. Då de kört en timme extra så packade de ihop och skulle gå till duschen när Tommy sa "att det här var väl kul" och Sjöström svarade sarkastiskt "att det hade varit kul att köra ännu mer." Då sken Tommy upp och utropade att "det är sån inställning jag gillar. Nu kör vi en halvtimme till. Vad roligt." Kanske skulle det behövas en Tommy på målvaktsträningen i Bajen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela