King Cobra

King Cobra - Rösten Från Mosquito Valley

Höör Tur Och Retur

Publicerad 2013-03-25 15:17:04 i Allmänt,

Broder Flinckius tog bilen på morgonen och tillryggalade cirka 30 mil med bil från skidorten och hem för en snabb dusch och därefter bordade han tåget på Centralen i Stockholm och mötte mig i restaurangvagnen för transfer till Lund. För säkerhets skull hade han köpt en första klass biljett så hans väska kunde åka säkert. Min stackars väska fick stå i det mycket skumma andra klass området, men var förvisso en röding billigare.
 
Jag, Flinckius och Malin som var kassörska hade en fyra trevliga timmar där det även dök upp en fryntlig konduktör som berättade anekdoter från södra stambanan. Utan överdrift hade vi det väldigt gemytligt, även Johan som först såg lite plågad ut blommade ut efter att vi passerat Nässjö Central. 
 
Hotell Finn var en skön upplevelse. Ett mer eller mindre helautomatiskt hotell med nyckelkort, som visserligen var hopplöst ihopblandade av mig vid den tiden på dygnet, och färdig frukost och i princip ingen personal. Stora rum med rymliga sängar. Rent och snygg för det facila priset av 350 spänn natten. Full pott på den med.
 
Gallerian Nova var dock en rejäl besvikelse då de saknade ställen som sålde saker med hygglig alkoholhalt i. Lättöl don´t work u know.
 
Höör har jag aldrig varit i och har inga större ambitioner att åka dit igen. Däremot så ska damerna på den lokala pizzerian ha en eloge då de googlade mig på nätet och letade fram mitt nummer när jag tappat mitt AMEX kort där. Något som firades med en GT. 
 
Efter att laget spolat banan med de lokala handbollskrigarna och nästan förstårt spänningen inför returen så startade den prövande resan hemmåt med buss. 
 
Sammanfattning: Personal i restaurangvagn på SJ 8.9p, Hotell Finn 8.5p, Rådjurstek 9.2p, Handbollsvinst 9.5p Pizza Leif 7.8p och slutligen Fernet Branca stund i parken 9.9.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela