King Cobra

King Cobra - Rösten Från Mosquito Valley

Vem Tar Bajen I Hamn

Publicerad 2013-06-30 09:18:00 i Fotboll,

Man måste vara blind om man tror att Hammarbys taskiga fel enbart beror på Greg Berhalter. Att ge honom sparken löser få problem kortsiktigt. Däremot så tror jag att efter den här säsongen så kan det vara bra för honom att byta arbetsplats.
 
Så vilka är de mest uppenbara alternativen? Peter Gerhardsson är givetvis det val som borde vara självklart, men Little Gerhard gör stordåd i Sillhyttan och det är för mig oklart om hans kontrakt går ut eller så. Tveksamt om han skulle lämna ett bygge som bär frukt för att komma hem till en mer tveksam uppgift.
 
En del rykten säger att Tomas Dennerby ska ta rodret för Bajen och det kan vara en bra idé men jag har en magkänsla av att det inte är rätt läge för Dennerby att kliva in. Tomas är en bra tränare och skicklig på alla sätt och vis men jag känner inte att det är helt rätt kille som kan vända den här skutan. Vi måste ta i beaktan att det är en rätt stor pråm som ska vändas i 360 grader mot stora framgångar.
 
 
 
Mitt val är Hasse Backe, Den före detta Tyresötränaren ( på den tiden de hade ett A-lag) är en man med fingertoppskänsla och stor social kompetens. Är fullkomigt övertygad om att det är rätt val.
 
Castro gjorde mål idag, vilket inte förvånar mig ett dugg.Han har bättre teknik och speuppfattning än de flesta i laget och de få inhopp han gjort har varit bra. Visst utvisad efter fem minuter i ett av dem. Tre avslut på de sista sju minuterna i ett. Två avslut som var giftiga i ett inhopp. Många tjatar om att han är överviktig och inte ser ut som en idrottsman, men spelar det någon roll om man ändå är den som skapar chanser. Någonstans har fotbollen blivit kroppsfixerad. Det är viktigt att se ut som en idrottsman. För mig är det oviktigt. En bra spelare får vara hur tjock som helst. Ointressant. 
 
 
 
Att Socrates rökte 40 Marlboro om dagen var oviktigt för Brasiliens förbundskapten. Att Castro, som är den enda spelaren i Hammarby som håller Allsvensk klass tagit några pizzor för mycket är oväsentligt. Castro har varit sidsteppad under en lång tid och vi får hoppas att han väljer att stanna i Bajen när säsongen är över.
 
Jag vill se Castro på topp med Sudden och Billy Schuler i Nacka FF.

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-07-03 12:06:14

Menar du att Sundin ska till Nacka??

Postat av: King Cobra

Publicerad 2013-07-03 12:09:49

Självklart inte jag menar att han ska spela med Castro. Såg att det kunde tolkas som att även han skulle till Nacka, men så menade jag givetvis inte.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela