King Cobra

King Cobra - Rösten Från Mosquito Valley

Centern

Publicerad 2013-01-11 15:48:00 i Media,

Centern har ju alltid varit ett lite lustigt parti, eller åtminstone har det dragit till sig en del lustiga personer. Vi minns ju den tilltänkta landsfadern Torbjörn Fälldin, mannen som lanserade pipan och fick den nästan att bli lika cool som cigarettstumpen, som Bogart lanserat lite tidigare. Sedan kom ju Maud Olofsson, direkt från yttre rymden, lanserade hon en hal hop med dumma förslag under sin ämbetstid. Nu har de Annie Lööf och med henne i riksdagen så blir det lika roligt som det blir jobbigt med fascistpartiet på samma plats. 
 
I vanlig ordning när det går dåligt, vilket är ungefär varannan vecka så måste Lööf lämna allt och åka till riksdagen för att ordna upp allt. I det här landet säger semesterlagen att vi har rätt till fyra veckors sammanhängande semster men det kommer hon troligen aldrig att få. Senast så var hon tvungen att lämna Thailand, en diktatur som hon semestrade i, men jag tycker inte man ska göra sig rolig över det eftersom hon har lite svårt på att skilja på diktatur och demokrati, och åka hem och försvara det nya partiprogrammet.
 
Månggifte var tydligen en av hörnpelarna i detta program, något som hon tidigare försvarat, men när Centerns väljare, numera 2% av befolkningen, inte riktigt gillade det så får man ju naturligtvis ändra planerna på orgier i sötsur sås, och ta tag i bitarna.
 
”Jag tycker inte staten och lagar ska avgöra hur och med vem min granne eller jag själv väljer att leva. Det kan vi göra bäst själva. Skulle min granne välja två män och gifta sig med dem så skulle jag varken flytta därifrån eller bry mig. Det är hennes/hans val”, svarade Lööf på en blogg på nätet för sex år sedan enligt Ekot. och det låter väl i och för sig vettigt. Fast är månggifte något som egentligen är av större vikt i politiken? Är det inte enbart ett sätt för ett parti som består av 97% bönder att få lite profil igen. Jag vet faktiskt inte? Ganska oviktigt faktiskt. Borde vi inte 2013 få gifta oss med så många vi vill?
 
En annan fråga är avskaffandet av skolplikten. Nog för att det låter tilltalande att ytterligare låta frimicklare, frimurare och fria företagare starta eget i skolmiljö men jag undrar lite vart partiet vill komma med detta. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela