King Cobra

King Cobra - Rösten Från Mosquito Valley

Bara Två Saker

Publicerad 2013-01-28 21:39:48 i Media,

Det har börjat en ny TV serie på SvT1 som handlar om nån familj som flyttar till Alingsås, bara en sån sak låter ju helt vansinnigt rafflande. Jag kollar några minuter och upptäcker att alla som är med förutom Livia Millhagen, också var med i En Pilgrims Död. Berenett, Jonas Karlsson, han som är med i allt och har slickat hår och eftersom jag endast kollat fem minuter så dyker det säkert upp fler. Är detta någon form av maximering av personal? Rätt fiffigt om man tänker efter då många skådisar tycker att det jobbigaste med att spela in en film är all väntan. Smart.
 
 

Kommentarer

Postat av: Flinckensteiner

Publicerad 2013-01-28 22:04:16

Tycker det är enormt befriande att se en svensk (jaja jag gillar svenska serier) som är 45 min, 100% reklambefriad. Tom smygreklamen, eller produktplacering som det kallas i kommersiella kretsar, är betydligt mindre påtaglig. Gillar även lite långsamma handlingar om svensk vardag. Molin är det stora favoriten!

Svar: Självklart är det bättre med en reklamfri serie. Kan ändå känna att det blir ett skönt avbrott när Kontoret går. Ursprungsidén var ju det fallet att genera folk, men inte på det sättet. Att du gillar vardag beror nog på att du aldrig upplever vardagen eftersom du oftast har lördag hela veckan. Ska jag vara ärlig så såg jag rätt lite av den eftersom jag hade fullt upp med att vara manager för Lincoln City, men ibland blir det lite väntetid även i PM, och jag gillade vad jag såg. Det var kvalitet. Bra dialog. Peter Magnusson var inte med. Det är i princip allt jag begär. Att sedan Livia Milfhagen är med gör ju inte saken sämre.
Niklas Wennergren

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela