King Cobra

King Cobra - Rösten Från Mosquito Valley

Pizzerian på Söder

Publicerad 2013-12-30 16:04:04 i Allmänt,

Venezia ligger på någon av gatorna i slutet av SoFo men ändå i början av Sunksöder, kommer inte ihåg vilken. För att få ha en pizzeria på söder så måste man minst anställa en person som står utanför och röker. Jag frågar vänligt om han verkligen inte ska tvätta händerna innan han börjar knåda degen, och vi blir lite osams om detta. Jag tänker att om jag beställer en pizza i kategorin som de kallar delikatess/gourmetpizza så borde den i alla fall tillagas utan att det ska ligga en fadd smak av bagarens gula nikotinfingrar. Jag tänker att han kan ha munsår och sånt som smittar när han tar ett bloss och rör läpparna med fingrarna men det är tydligen ingen stor grej i restaurangbranschen. Har tidigare blivit osams med en korvgubbe som tyckte att han kunde ta mitt bröd med handen. Det är dock inget fel på pizzan och i övrigt så är han rätt så trevlig men jag irriterar mig på det där. 
 
Hur svårt kan det vara att tvätta händerna när man ska laga mat? Jag har inget emot att man tar i maten men då ska det fan vara bakteriefritt. Jag hoppar helst över godis som folk ställer vid kassan i affärer. "Varsågod idag bjuder vi på lite herpes." 
 
Mitt blodtryck har antagligen gått upp över julen eftersom en av mina närstående har införlivat en ny form av dialogteknik i vårt umgänge. Det går enkelt ut på att man kan samtala, diskutera om vad som helst men att samtalet bryts ifall ett sms kommer. Och sms kommer flera gånger i minuten. Då slutar man att svara och så får man börja om igen. Lätt tålamodsprövande och lite som Sysifos och den där stenen, jag måse omgående hitta moteld.
 
Nu börjar det snart bli dags för att spika årslistorna....en sak är säker Venezia är inte med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela