King Cobra

King Cobra - Rösten Från Mosquito Valley

Torsdagmorgon

Publicerad 2012-11-29 08:28:00 i Allmänt,

Läser i dagens tidning att många i Sverige tror att man kan få AIDS av myggor och att man vanligtvis undviker att umgås med personer med HIV, och jag återkallar ett samtal jag nyligen haft med min son angående detta där jag lite överlägset tänkte:"Lär de sig ingenting i skolan". Nu visar det sig alltså att resten av landet har samma syn på HIV-smitta som man har på Dalskolan. Då är det bra att personer som Andreas Lundstedt ser det som sin uppgift att upplysa folk om detta. Normalt sett så gillar jag inte den typ av personer som Lundstedt företräder. Folk som ställer upp i melodifestivalen står inte högt i kurs hos mig,och visst kan det te sig hårt att de ska piskas blodiga, men han gör ett stort jobb i den här frågan och det ska han ha en eloge för. Kanske ska han strunta i vår generation som tror att HIV överförs via toalettbesök och föreläsa i skolorna istället så att inte nästa generations smittbärare behöver bemötas på samma sätt? Angående virus så har jag själv haft något betydligt värre den senaste veckan, det som kvinnor så nedsättande kallar manförkylning, karlinfluensa och annat. När får vi se en studie i hur detta påverkar oss drabbade.Ja det var en allvarlig sjukdom. Framför allt så yttrade den sig i jönsiga skratt under filmer. När man ska skratta så börjar man samtidigt hosta men det gör så jävla on i kroppen och lungorna att hosta, så att man i slutänden mest ligger och ropar "HA HA". Något som fick sonen att smidigt påpeka "...att så roligt var det inte."
 
Man kollar en del TV när man ligger i soffan och framför allt så ser man en man som gråter över att hans fru köper skor på nätet. Utan tvekan så är det den mest sexistiska, idiotiska och sämsta reklam som jag sett sedan dackefejden, och på den tiden så hade man knappt reklam, möjligen så hade Birka Smide någon banner på vägen till Mikklagård. Jag skulle vilja veta huruvida man ökat sin försäljning av skor eller om det endast är hatbrev till direktionen som ökat. Kanske är det så att man i ledningsgruppen är rätt nöjda med en reklam som både är informativ och rolig? En sak är i alla fall säker och det är att man kommer ihåg det och det är ju bra så man kan bojkotta det livet ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela