King Cobra

King Cobra - Rösten Från Mosquito Valley

Reclaim the TV Eller Reklam i TV?

Publicerad 2012-05-24 09:19:28 i Allmänt,

Oppositionen gör det surt för den svenska minoritetsregeringen hela tiden. Först så blev folk sura för att Rajnis ville börja räkna arbetslöshet för etniska svenskar mitt i livet, sen så vill de påreglera underhållet av järnvägen där ansvarig minister surt påpekade att han minsann hoppades att de gjorde detta på allvar för det skulle minsann kosta pengar med en utredning. Klart det kostar pengar men om det svenska folket nu valt detta så kanske man ska visa lite större respekt än att påstå att det sitter en massa vänsterfolk i utskotten. En riktigt viktig knäckfråga för Rajnis är fri TV. Aldrig har den varit så go som den är på TV 11 där man visar Big Brother tretton timmar om dygnet, aldrig har idrott varit så spännande som när man slipper matchanalyser i pausen och istället får se den otroligt skojiga Norrlands Guld reklamen igen. Nu kommer det dock att göras en lista över viktiga sportevenemang som alla ska få se, inte endast de som betalar 1000 spänn i månaden för att ha Viasat Golf eller någon annan fjantkanal. Rajnis är inte nöjd.

Någon mer än jag som hatar kärringen i Skodareklamen. Den dryga slampan sitter nöjt och berättar för resten av Svenska folket vilka dåliga föräldrar de är som inte har idrottande barn eller ishockeyspelande barn, till och med. Har själv varit hockeyförälder under fyra år och jag kan lugnt påstå att jag inte såg på det på samma sätt, när man vid halv åtta på morgonon klev ut från hallen efter en träning och upptäckte att man inte kunde göra något den helgen heller eftersom det var två pass till den dagen. På den tiden så såg jag fram emot de sköna arbetsdagarna, då man inte behövde vara på jobbet förrän kvart i sex.
Vi som har ungar som är osunt trötta efter en hel natts dataspelande vill givetvis veta ett par saker. Det är ju givetvis en medveten strategi att spela på folks dåliga samvete och framställa en drömvärld där supermamman minsann visar andra hur glada barn kan vara om de bara får spela ishockey på helgerna, men är det verkligen något som ökar försäljningen? Blir inte folk förbannade? Är den riktad mot kvinnor och de har ett annat förhållningssätt till den? Alltså jag vet inte men hör av er ni som vet.
De som vet varför kvinnobingoreklam är så poppis kan ringa mig eller mer konkret, varför hittar inte kvinnor in på traditionella spelsajter där vi andra spelberoende håller till. Givetvis har jag en viss förståelse för att jag inte tilltalas av reklam som riktar sig till kvinnor i 30 årsåldern, men att framställa spelberoende, för det är väl det som de där kvinnorna är, som döljer sitt spelande för sin sambo, som både gulligt och sött är förunderligt. Lite som att göra reklam för Absolut Vodka och skriva att det är nyttigt. En annan viktig sak förutom att spela bort sina pengar för kvinnor är att de ska träffa vänner under tiden, så det är inte enbart ett sätt att stilla beroendet.
Död även åt Findusreklamen det är inte roligt bara för att man skriker hashtag. Jag undrar ibland hur kontakterna mellan företag och reklamskapare sker och speciellt hur man på Findus reagerade när de visade den här filmen. Är det någon som på fullt allvar tror att det är bättre med fryst mat och att det är nyttigare? Skaffa istället någon av den mängd böcker som fokuserar på maträtter som klaras av under 30 minuter, Jaimie Oliver och Paolo Roberto har exempelvis gjort två bra.
En läsare som vill vara anonym tyckte att det var bra att jag erkände mina fel i förra krönikan, och passade på att påminna mig om ett till. Vill inte att han ska figurera med namn här men det är samma kille som under en hel dag förnekade att spelaren på bilden ovan inte är med i den engelska EM-truppen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela