King Cobra

King Cobra - Rösten Från Mosquito Valley

Southend United - Crewe Alexandra

Publicerad 2012-05-16 17:37:32 i Fotboll,

Att påstå att Southend on Sea kokar av förväntan är helt överdrivet, men ifall man pratar med rätt personer på rätt ställen så sjuder det i alla fall lite. Startade dagen med frukost nere vid Themsen och tog sedan tåget ut till piren. Southend har världens längsta pir och de missar sällan att berätta det. Det tar cirka 25 minuter att gå ut men de har även ett tåg man kan åka. Jag åkte tåg. Att färdas värdigt är viktigt.

Därefter så gick jag en tur upp till centrum för att sedan promenera bort till Roots Hall för att köpa biljett till matchen, en promenad som var både lång och mödosam. Stannade till på the Blue Boar och tog en Guiness eftersom det är runt 20 grader och då behöver man vätska, kanske inte lika mycket som jag vill att man ska behöva men ändå, vätska är viktigt. Träffade en riktigt trevlig Southend fan som jag snackade med i nästan en timme. Han hade ett par bra historier. Bland annat om berättade han att ingen in Southend riktigt räknat med direktuppflyttning och att de är ganska nöjda och att Sturrock gjort ett grymt jobb som manager. Han startade sin sejour med endast 4 spelare, men med sitt breda kontaktnät så ringde han in lite folk och sedan så har de gått som på räls. Klubben förväntar sig att flytta till en ny arena om något år men min nye vän "ville först se en spade i jorden", innan han trodde på det.
Arenan är väldigt sliten och ligger i utkanten av staden.
Läste igenom The Echo (lokaltidningen) och The Daily Telegraph, emedan den förstnämnda hade sex sidor om matchen så var det inget i Telegrafen, bara en massa snack om Joey Barton och hans psykproblem, Dalgliesh och hans problem att köpa rätt spelare och sedan givetvis en hel drös med snack om Hodgson. Han anställde ju Gary Neville igår som mysfarbror och psykdoktor för laget. Dessutom så är det nu så att Sam Allardyce kommer att stämma Steve Kean och eventuellt även Blackburn. Det ligger ett klipp på Youtube som 170 000 har sett, där Kean snackar skit om Allardyce och berättar hur han fick honom sparkad (tror jag, har inte sett klippet än), och det är ju inte så där jättejuste. Visserligen inspelat på en bar i Hong Kong men det gör inte saken sämre.
Laget är i alla fall på plats. Sturrock påstår att han har sju skador i laget men vill inte säga vilka. Jag tor han ljuger eller försöker spela någon form av mentalschack. Tre timmar kvar till matchstart och nu börjar det bli riktigt spännande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela