King Cobra

King Cobra - Rösten Från Mosquito Valley

Flygplats

Publicerad 2012-05-15 10:47:48 i Allmänt,

 

 

Flygplats bolag måste vara de smartaste i världen. Vet inte varför jag betalar 260 spänn för att åka Arlanda Express istället för att ta flygbussen för 12 och femtio även fast jag är i god tid. Efter att ha spenderat någon halvtimme på Arlanda har jag lätt och ledigt lagt ut runt en femhundring och då har jag inte en startat resan. Samtidigt så förstår jag George Clooneys karaktär i Up In The Air som enbart vill befinna sig på flyget. Det är rätt skön miljö.

 

 

Hon var så glad, damen i kassan på taxfreen. Tjock och glad – kexchoklad, täntkte jag. Hon pratade engelska med en person som jag tror arbetade där. En del personer blir så entusiastiska när de får prata engelska. Det är då hon ropar till honom. ”Oh they are here now. The glasögon has arrived.” Man tänkte att Ola-Conny och Morgan slagit alla rekord i knaggliga språkkunskaper, men det är alltid lika underhållande. Själv pratar man ju perfekt engelska.

 

 

Det är numera fullkomligt omöjligt att sitta ner mer än tio minuter på en restaurang innan någon börjar prata om LCHF dieter.

 

Befriande att resa själv för en gångs skull. Känns fritt, känns lite spännande. Man kan vara lite som man vill.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela