King Cobra

King Cobra - Rösten Från Mosquito Valley

Cobran Har (Nästan) Alltid Rätt

Publicerad 2012-05-22 08:58:37 i Allmänt,

 

 

Ibland Har Man Fel

 

Jag är storsint nog att erkänna att jag ibland har fel. Jag påstod felaktigt i en krönika att Tyresö FF spelar sina matcher på fredagkvällar för att på så sätt dölja att herrfotbollen fortfarande existerar. DET VAR FEL! Matchen i fråga spelades på en torsdag. Istället så jobbar man på andra sätt för att dölja sin verksamhet. FF har en ny hemsida där man kan få fram följande information:

1.       Under ”nyheter” så finns ett elva dagar gammalt matchreferat på 226 tecken (46 ord) som förtäljer hur det gick i en match för närmare två veckor sedan. Ska tilläggas att matchreferatet egentligen är, 160 tecken och de övriga orden är en uppräkning av namn på de som gjorde mål.

2.       Nästa match är mot Juventus den 26:e maj klockan 15:00. Tyvärr så står det inte var den spelas.

3.       Spelartruppen består av en spelare och han är målvakt. Felix Lindeberg är visserligen en synnerligen sympatisk person men att endast han skulle ingå i truppen verkar orimligt.

 

 

Att Cobran via sin tillfälliga flykt till England, överbevisade fotbollsoraklet från Skälsätra genom att analysera den engelska pressen, då det gällde Kenny Dalgliesh avgång, var då föga överraskande. Om vi ska vara lite allvarliga och tänka till så har Liverpool inte uppnått mycket under King Kennys era, mer än att man spenderat £100 miljoner för att slå Cardiff City på straffar. Visst vann man Ligacupen, men jag tror att klubben strävar lite högre. Staden vill ha ett lag som är på topp och det har man nu, Everton.

 

 

Har nu hittat videon på Steve Keane när han dissar Sam Allardyce:

http://www.youtube.com/watch?v=9xcB9XfLjL8

Keane borde ligga rätt risigt till generellt. Nästan som när Fredrik Reinfeldt säger att vi inte har några hemligheter i våra vapenaffärer med Saudiarabien. Fast Bald – Freddie är smartare, han kör den numera allt vanligare ”inga kommentarer” varianten när han säger fel. Det är inte bara han utan har blivit väldigt vanligt. Jag ställer inte upp på bandade intervjuer är numera legio bland politiker och man får hoppas att det inte sprider sig till sportens värld. Då skulle vi ju missa såna underbara klipp som när Uncle Árry får en boll i huvudet;

http://www.youtube.com/watch?v=zRZTna7tRHk

”No wonder he is in the fucking reserves”

 

 

 

Eller den underbara Ian Holloway när han förklarar en vinst när man spelar dålig fotboll:

http://www.youtube.com/watch?v=fB9rI7p7vmk

”A win is a bird. We want a better looking one, but if we can´t get one...we take her home anyway.”

Man måste ju ändå säga att Ollie, på något sätt tar hem det hela på slutet eller...

 

Jag tar även tillbaka mitt påhopp på de brittiska arkitekterna. Nedan så ser vi ett bevis på frisk, hälsosam och annorlunda husbyggen. Kåkarna står i centrala Southend och är så balla. Jag tänker mig en hel stad med såna här hus.

Jag tänker göra som Reinfeldt gör med fotbolls EM, jag bojkottar Melodifestivalen. Alltså jag hade inte tänkt att se den men genom att bojkotta den ställer jag upp för Azerna på ett klädsamt sätt. Samtidigt så kan jag fortsätta att kolla på Dödligt Vapen 5 på grannkanalen och vara politiskt korrekt. I´m to tired for this shit.

 

Först fick man beskedet att Skyways gick i konkurs, sedan samma morgon så meddelar även Black Cobras att de lägger ner. Black Cobras som tagit upp jakten på Hells Angels och Bandidos om titeln det tuffaste gänget i stan, har ibland beskrivits som den oorganiserade brottsligheten. De har dessutom blivit hånade som kaktjuvar då de rånade en långtradare med Mazariner. Den mediala mobbingen blev för stor och grabbarna blev ledsna. Kan vara något för PO att ta upp. Ni som har fått en T-shirt med en svart orm på ska lämna igen den har ledaren sagt.

OBS! Kingcobras har inget samröre med Blackcobras de har försökt rida på min framgångsvåg utan resultat dock. Ni som har tryckt upp Kingcobra tröjor (som ska vara vanliga på golfbanan) kan lugnt glida omkring i dessa. Det är bara ni som kritiserar mig som kommer att få lämna tillbaka dem.

 

 

Kommentarer

Postat av: felicia - fotokobran

Publicerad 2012-05-22 21:40:51

this or that? :)

http://fotokobran.se/2012/may/this-or-that.html#comment

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela