King Cobra

King Cobra - Rösten Från Mosquito Valley

Lillördag

Publicerad 2012-03-29 03:44:56 i Musik,

För en del är det ju alltid fredag men idag var det lillördag med Champinjonligans svettigaste match mellan AC Milan och Barsebäck. Bra underhålling. Trevligt sällskap. Blom, Incest-Nille, Fralle, Tore, Torbjörn och en karl som jag inte uppfattade namnet på men som hade keps, vilket är oerhört sympatiskt. Efter 0-0 vid full tid (det stod även 0-0 i paus) så gick vi hemmåt. Till Kvarnen där det finns rejäla söderbor från skåne och Göteborg.
Något vi pratade allvarligt om var ifall Iniesta och Rooney var syskon.
Kanske är de födda i samma laboratorie?
Hade ett givande samtal med Djurgårdsscouten, kändes fint att han tog sig tid. Kanske så går vi på matchen på lördag och då får jag ta del av hans visdomar. Det kanske finns någon i Hammarby som han kan värva till Djurgården?
Har återupptäckt min gamla hjälte Staffan Hellstrand, precis som Zlatan som har coopat hans frisyr. Nya skivan innhöll, som alla hans skivor gör, ett par pärlor. Johnny Regn är en klar favorit, sen så kom jag på mig själv att spela igenom Den Stora Blå Vägen och gamla SH klassiker. Jag undrar fortfarande varför han är så underskattad. Han har ju till och med gjort en landsplåga. Visst lite banal ibland men fortfarande så får jag rysningar när jag spelar Sång Till Västanvinden från Hemlösskivan. 89 var jag, Snickarn och Taxikompisen på Gran Canaria och sjöng Jag Sjungit på i princip alla ställen som fanns i den staden. Minns speciellt då Snickaren mordhotade en person som ansåg att vi skulle sänka volymen på vår bergsprängare. Det får man visserligen inte göra men Snickarn ska man inte mucka med då det gäller såna saker som volym på radioapparater.
Vet inte riktigt var Hellis tog vägen för det har varit tyst rätt länge. Den kryptiske Nyköpingssonen är ju inte någon större vän av media. Satt och lurade på vilken av alla hans skivor jag gillar mest och kom underligt nog fram till Underland och Eld men jag kan ju ha ändrat mig imorgon igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela