King Cobra

King Cobra - Rösten Från Mosquito Valley

Man Kan Inte Lita På Någon?

Publicerad 2012-07-10 17:37:32 i Allmänt,

Det konstaterade redan Blå Tåget, om jag inte minns fel och när jag slår upp tidningen så rasar världen totalt. Tidningen slås upp vid ett tiden på dagen efter ett samtal till DN-skrapan där de förklarar (de läser meddelandet från Pressens Morgontjänst) att budet slängde tidningarna i trapphuset eftersom lampan var trasig. Nu var det förvisso sant, men det är ändå rätt ljust så det borde inte vara några problem att läsa vad som står på dörrarna. Att ange det skälet får mig att tänka och hoppas att han inte jobbar kvar till hösten då det även är mörkt ute, då lägger han de kanske vid busshållplatsen, för där är det ju oftast ljust. Kanske är han amerikan och gör som de gör i filmerna kastar tidningen på gräset, men det gäller ju bara i villaområden, ifall man delar in the Hood så får man allt lägga ned grejerna i lådan. Är det så att han är mörkrädd så kanske tidningsbud är fel karriärväg och han kanske kunde sadla om till brevbärare i så fall. Hell dig käre tidningsbud, imorgon så kommer de att säga till dig att en grinig gubbe ringt och klagat på ditt hantverk, han kommer att kalla mig gubbjäveln på ettan.
Hur som helst så får jag till min förskräckelse se att ungdomar nobbar alkohol och droger något som ju i de flesta tider varit just ungdomarnas signum, det och att spela radio högt. Nu har man tydligen skippat förebilder som Iggy, Kifan och andra heroinister till förmån för Anna Skipper och Anna Anka. Är inte helt säker på att jag ser den utvecklingen som hälsosammare.
Svensk Bilprovning är nu styckat och sålt till bolaget Opus vilket ju är kanon, det blev omedelbart bättre då det infördes pensionärsrabatt. Visserligen blir det dyrare att besiktiga bilen på kvällar och helger när folk som arbetar är lediga, men det kan man väl ha överseende med. Nu har jag varken bil eler körkort och bryr mig väldigt lite om vem och vad man ska göra på en Bilprovning men jag har lite svårt att se att grunder och infrastruktur ska säljas till privata bolag. Det ger ju inga större skatteintäkter då de sällan skattar i landet dessutom.
Nä det ska vara som på Josef K´s tid en rejäl statsapparat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela