King Cobra

King Cobra - Rösten Från Mosquito Valley

Dagens Lunch

Publicerad 2012-01-30 13:04:44 i Allmänt,

Har många gånger varit på väg in på gården till restaurang GamlaB ysis, idag så tog jag steget och beställde en lunch där. Kan vara en av de fyra saltaste rätter jag ätit någonsin. Alltså det här stället, är med sina gamla anor en fantastisk möjlighet. Historien förtäljer att Bysis står för bysättningshäkte, alltså en gammal fängelsehåla. Lokalen är stor och dessvärre fullkomligt stillös. Schoket av sladdar som sitter, oftast mitt på väggen, är av en ansenlig mängd och förga dekorativt. Som lokal betraktat så är den fin men det ser ju ut som hej kom och hjälp mig. Idén med att måla ventilationstrumman i guld, kontra den bruna träfanéren är jag väldigt nyiken på att få bakgrunden till, liksaå den brunrandiga tapeten. Klinkersgolvet får mig att tänka på golvet i omklädningsrummet på Brunna IP, det gifter sig inte riktigt som det numera heter.
Det känns lite som när jag var på Zum Fransiskaner, fantastiskt ställe som missar allt ( de hade inte ens tysk öl på fat), samma känsla får jag här. Med en lättare upprustning och en bättre drift så skulle det här stället vara fullt hela dagen och långt in på natten. Nu har jag bara ätit här en gång men jag vet att stuvad pytt helst inte ska vara grå till färgen. Det skulle även varit gott med lite nötkött i den, istället för skinka. Jag är inte säker men jag tror att man skulle kunna lagt den som en pastasås på en tallrik penne. Träborden extremt slitna men är det som ger stället lite charm. Det här skulle kunna vara en rekorderlig bierstube, visserligen under stark konkurens med Dovas, alkissyltornas anfader, som ligger vägg i vägg. Dessutom så måste det vara mysigt att sitta ute på gården på sommaren.

Kommentarer

Postat av: Ross

Publicerad 2012-02-01 14:48:37

Kan inte låta bli att tänka på vad man hade sagt i Göteborg:



-Vet du var jag satt och åt igår?

-Nej.

-På häcken...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela