King Cobra

King Cobra - Rösten Från Mosquito Valley

Åter i Tjyvsverige

Publicerad 2012-01-18 08:24:52 i Allmänt,

En enda dag var jag hemma i Sverige innan jag åte får bevittna hur det svenska tjuvsamhället fungerar. Jag står efter Torsten Flink i kön på Coop. Torsten är i princip vår enda kändis, sedan Bert Åke Varg blev okänd, så man har ju viss respekt. Torsten är lite smådragen, och han och hans kompis ska hem och käka middag, det är lite rörigt, det är lite stökigt. Torstens vän undrar ifall kassörskan sett en så rejäl baguette någon gång. Torsten har gått ut i tidningen för en tid sedan och berättat att han lugnat ner sig och det enda olagliga han gör är att snatta i Tyresö Centrum. Av en händelse så är hans jackficka öppen och jag ser en förpackning med Tabasco. Mitt rättspatos säger mig att säga till i kassan. Det står även en polis precis utanför som väntar på sin kompis som är inne och köper mat på arbetstid. Istället så struntar jag i det och låter det hela passera. Man är ju ingen goltupp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela