King Cobra

King Cobra - Rösten Från Mosquito Valley

Enhörningar

Publicerad 2012-02-17 11:53:58 i Media,

Jag gillar Fredrik Strages krönikor i DN på fredagarna, dagens var väl sådär men slutklämmen är väldigt intressant. Alltså att det faktiskt skulle kunna ha existerat.

”Jag förstår inte varför jag skulle vara en idiot som tror på dem”, säger den amerikanske komikern John Ramsey. ”Det är en häst med ett horn. Vad är så konstigt med det? Jag talar inte om en kentaur som är hälften männisått fantastka och hälften häst. Eller en sjöhäst som är hälften häst och hälften fisk. DET är konstigt.”

Jag instämmer helt. Om 21 procent av svenska folket, enligt en ny Sifo­undersökning, tror på spöken tänker jag fortsätta hoppas att det finns enhörningar där ute.


Det där med spökena är smått fantastiskt måste jag säga. Har några gånger flipprat in på någon av TV4:as alla småkanaler som i princip helt beslutat sig för att ägna sig åt TV program som handlar om någon som sett en ande eller hört kedjor rassla när de skulle sova. Sen springer Malin Berghagen omkring där och ser häpen ut. Det mest fascinerande är de där lirarna som dyker upp och "känner" att det hänt saker på platsen. Klart som fan att det har hänt saker. Det måste kännas rätt tryggt att säga det eftersom man vet att man inte kan ha fel. Sen ser Malin lite häpen ut igen. Jag förstår att hon sliter hårt med att fylla tablån, nu när Per Morberg flyttat till den stora kanalen så får vi inte längre se en svettig man i ett kök. Eller en svettig jägare på savannen som skjuter lejon och tillagar. Eller en svettig jägare som jagar domherre på sina ägor i Sörmland, och tillagar. Och om man har en hel kanal som bygger på onda andar och Ice Road Truckers så är det klart det får någon form av genomslagskraft. Alltså jag lägger allt ansvar över att en femtedel av befolkningen tror på spöken på TV 4

 

 

Måste nog ändå hålla med om att en sjöhäst är klart mer otrolig än en enhörning.

Kommentarer

Postat av: S-Hand

Publicerad 2012-02-20 20:09:48

Hej,

Det är lättare att läsa med det här större typsnittet, fast å andra sdian skriver du ju lite längre ibland och då kanske det blir, öh... för långt? Ett mellanting?

För övrigt, jättebra blogg!

Postat av: King Cobra

Publicerad 2012-02-21 16:21:15

Ja det där med typsnitt och sånt är inte min starka sida. Vill ju ha lite större men vet inte riktigt hur jag ska få till det. Det där gjorde jag med någon form av kopiering som jag försökte göra om men det gick inget vidare.



Stort tack för berömmet. Det värmde.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela