King Cobra

King Cobra - Rösten Från Mosquito Valley

Bättre i Stockholm

Publicerad 2012-02-16 01:57:11 i Allmänt,

 

 

Klart som fan att ar helt min feta kropp gillar det dansanta Mofeta & Jerre och de helt rätt när i sin låt Bättre i Berlin. Det är klart bättre i Stockholm. Startade eftermiddagen med att lära sonen hur man gör en bra tonfisksmacka. Därefter så åkte jag och Broder Flinckenstein till Alexa på Götgatan. Om man bortser från att namnet låter som en flyttfirma så är det bra klass på den restaurangen. Det vill säga om man gillar kött.

 

Tog en tuff lunch på Nybrogatan 55 hos Bruno som har Stockholms bästa korvstånd.

 

På Wirstöms Pub blir man aldrig besviken, jag tror att de har 21 olika ölkranar. Makalöst.

Milan – Arsenal var även det hög underhållning eftersom jag inte är något större Arsenalfan. Trött på snack om att Arsenal är världens största fotbollsakademi och hur alla domare dömer bort dem så kändes det bra att se dem bli fullkomligt utmanövrerade av ett, som alla säger ålderstiget Milan, anfört av vad alla säger, en svensk som är över kullen. Två målpass och en kasse är bra gjort av en sådan gubbe. Enligt mina källor som jag inte kan avslöja här, så är Zlatan och Mourinho på väg till Chelsea.  Det skulle vara spännande. Framför allt att se Zlatan i en tuffare liga och hur han skulle fungera där. Han har storleken och en bländande teknik. Varför skulle han inte funka i England?

Fortsatte sedan till Strand eftersom deras klubb Jazz Är Farligt kändes rätt. Fantastiskt kul att se Lindström igen, det var länge sedan. MC Hummer var tyvärr inte där då hans dotter hade inflyttningsfest. Hade sett fram emot att se Crocodile Dundee igen, men att diskutera Jaltaavtalet med en CC Lindström i fin form är ju inte fy skam. Är bara lite orolig för hans brallor som hade gått sönder lite på kanten och att hans fotbollslår kunde bli förfrysta på vägen hem. Det är i alla fall skönt att lyssna på psykotisk jazz och dricka lite öl.

Thåström släppte sin nya skiva idag. Blir en höjdare att se honom på Cirkus nästa söndag.

 

Avslutar med en bild från forna tider. Möja 1995. Ronny och jag hade räknat fel på storleken på biffarna och det blev en meatfeast av guds nåde. 400 gram/person. Ska tydligen vara hälften. Lägg märke till stomatolleendena.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela