King Cobra

King Cobra - Rösten Från Mosquito Valley

Alltså Jag Bara Undrar

Publicerad 2012-04-03 12:17:49 i Allmänt,

...alltså jag bara undrar hur det kan komma sig att samtidigt som First Aid Kit säljer som smör i solsken som AXE säljer en deo där även änglar faller till tonerna av en gammal Stone Poneys låt. Är det helt enkelt hippt att var country. En gång i tiden var det Hip To Be Square, alltså inne (alternativt höft) att vara tråkig (alternativt fyrkantig), åtminstone om man fick tro på Huey Lewis.
En som inte var så himla hipp var killen som sålde Situation Stockholm vid Slussen idag, men han hade faktiskt en axelremsväska från SATS. Kanske har han en vanligt reklamdeal eller så är det ett samarbete med NK?
...alltså jag bara undrar ifall Waxholmsbolaget någon gång har funderat på att ha båtturer till skärgården även vintertid? Ett kanonställe att sitta och jobba på i lugn och ro om man vill ha en inspirerande miljö. Ibland undrar jag också ifall vilken praktikant som har snickrat ihop deras tidtabeller på hemsidan. Vill man inte sälja resor så ska man inte köpa en massa båtar. Vill man göra det bara för att förbrylla alla personer som vill åka båt då ska man göra som Waxholmsbolaget. Ibland hittar man en avgång, för att efter ytterligare åtta klick inse att resan sker med buss. Magiskt.
Jag rekomenderar att ni enbart spelar Magnus Carlsons Platsen I Mitt Hjärta fram till fotbollssäsongen startar nästa måndag. Magnus Carlson har ju nyligen haft en hit med Nu Ses Vi På Lördag, Svenska Spels vassaste vapen i kamp om de spelberoende. Martin Hederos från Soundtrack of our Lives spelar för övrigt musiken...
....alltså jag bara undrar ifall någon egentligen tror på Filippa Reinfeldt när hon snackar om utförsäljningar av sjukvården. Mantra efter mantra. Dagens politiker verkar sätta sig tillsammans och bestämma "att vi säger så här oavbrutet på alla frågor så kommer folk snart att tro på det." Visserligen genialt men det är ju rätt lögnaktigt. Då FR i Agenda  flera gånger upprepar frasen "Jag välkomnar regeringens initiativ att lagstifta mot aggressiv skattepanering" så undrar jag ifall någon hade hänt om inte tidningar, arbetarpöbel och andra bolsjeviker börjat rota i de här sakerna? Knappast. Lika lite som Tolgfors blivit tvungen att avgå om journalisterna på Ekot, skrämts till tystnad av de inblandade i Saudiaffären? De skulle ju anmälas för brott mot sekretesslagen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela