King Cobra

King Cobra - Rösten Från Mosquito Valley

Göteborg

Publicerad 2011-09-08 20:44:45 i Fotboll,

 

 

Det är torsdag kväll vilket ger en lite tid till att tänka efter. Nu när det är klart så utser jag Radion Spelar Vackert med Sulo och Idde till veckans bästa låt, eller kanske till och med månadens låt. Jag vet att de är gnagarjävlar men det gör inget. Länge sedan jag hörde något riktigt bra på svenska. Förutom Johansson då.

 

Ny serie på TV. Svenska Miljonärer. En vän till mig trodde att det var någon dålig sketch från TV4 gänget, men så var det inte. Jag orkade med nästan 15 minuter sen så ska ju TV5 Play visa reklam så då gick det bort.

 

De Sista Fotbollsproletärerna på SVT Play och det är så man nästan slås till marken. Så ungt, så skört, så jävla vackert, så oskuldsfullt. Ett tidsepos som bara kryper rakt in i själva själen.

 

Anders ”Rövarn” Bernmars svar på reporterns fråga:

”De sägs att Göteborgs kulturliv dör när IFK spelar?”

”Där har du fel. Det är ju då det lever upp. Fotboll är ju världens största teater.” Att karln fann sig i den situationen. Jag minns själv när jag sa så till en arg granne när jag skjutit över bollen för 75:e gången. Tror jag var 11-12 år och han var skitsur och sa ”att sån där lek ska man inte hålla på med på garageplanen.” ”men fotboll är kultur.” Svarade jag. Tror inte att han fattade ett dugg av vad jag sa och jag minns att jag var jävligt rädd, men jag fick tillbaka bollen.

 

Jag vill fortfarande att Göteborg ska vara en ruffig hamnstad istället för en ruffig stad, som när man var hemma hos faster Elsa på Lehmansgatan och gick på Liseberg varje kväll. Snusade i smyg. Hade en dosa Göteborgs Rapé gömd på ett säkert ställe, och Elsa lät mig gå på Liseberg själv trots att jag bara var tolv år gammal, vilket gjorde mig till världens coolaste kille. Det är så skönt att se filmer av Torbjörn, Corneliusson, Röde-Ruben och Holmgrenarna är så himla fina att se. Trots att man är Bajare av Börd så var det ju faktiskt så att då stod ju hela landet upp för det blåvita.

En bra fråga till publiken:

”Varför går du och ser på IFK?”

”Det finns bara dom....Det vet du.”

 

Fast ska vi var ärliga så kom dom ju bara när det gick bra. En annan som är uppväxt på ett ställe där medelmåttighet är något bra och var nöjd ifall Tom Turesson gjorde en tunnel har en annan syn på det hela.

 

 

Bilder från varven, där jag älskade att hänga som liten, det vill säga om man fick för faster Elsa, där allt var så stort. Jag lider lite med Röde-Ruben som fick avsluta sin karriär i en match som Sillstryparna borde vunnit. Ifall man söker på varv i Göteborg idag så får man upp nån jävla löpartävling.

 

Numera så är inte IFK Göteborg hela Sveriges lag, det är laget som hade en idiot som forward, ett lag där alla hette Glenn och det finns egentligen ingen som gillar Göteborg om man inte är sugen på att köpa jävligt dyr fisk, för numera så marknadsför man sig som den enda staden i världen som har färsk fisk. Troligen för att de har en kyrka för det.

Trist att en stad dog med ett fotbollslag, men det är inte första gången det händer (ifall det är nån från Åtvidaberg som läser) men säkert inte den sista. Numera åker man hellre till Malmö eftersom det är mer goa gubbar där än de bittra gubbarna som sitter på Järntoget och super.

Kommentarer

Postat av: jessica

Publicerad 2011-09-08 21:03:03

det är ju fantastiskt att du var så subtilt obstinat redan i 11-årsåldern =)

fin bild på varvet, det riktiga alltså, inte löpareländet ;)

Postat av: King Cobra

Publicerad 2011-09-08 21:18:48

Visst är det rät sjukt. Men det är faktiskt sant. Kanske var det därför idioten till gubbjävel lämnade tillbaka bollen. Ordet har alltid funnits i Cobran vassa mun.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela