King Cobra

King Cobra - Rösten Från Mosquito Valley

Det Börjar Ordna Upp Sig

Publicerad 2011-09-16 01:46:30 i Allmänt,

Har precis kommit upp över ytan igen. Det har varit förkylt och som alla kvinnor så riktigt påpekat, så blir ju vi män så himla sjuka. Yada yada yada. Men nu är det över och jag börjar oroa mig för annat. Inte tronföljden, det är redan kört eftersom jag sett i tidningen att någon av Daniel eller Viktoria är på smällen, så hade man en liten gnutta hopp om att ätten Bernadotte skulle dött ut, så kan man tydligen avskriva det nu. Nåja kungahuset kostar ju bara tio kronor per medborgare, visserligen pengar som man kunde ha skänkt till andra behövande som uteliggare, narkomaner (de med lägenhet för annars så ingår de i föregående kategori), eller någon av stadens baltiska dragspelare.
Det ska påpekas att jag absolut inte är helt återställd från blessyrer. Jag har en stortå som är stor, svullen och inte går att böja på.  Jag vet att det låter som nåt annat men nu är det höger stortå alltså. Det här är ingen erotisk blogg, här försöker vi vara kulturella. Problemet är att jag inte vet vad jag gjort. Ifall någon som såg mig tappa något på tån på Janne och Barres kalas i lördags så får ni gärna höra av er. Jag är rätt nyfiken.
Veckans utspel från kanslihuset var att alla arbetslösa skulle börja jobba med kultur. En rätt bra idé faktiskt, för man har ju aldrig hört talas om en arbetslös skådespelare eller musiker heller för den delen. Timbrotalibanismen går från klarhet till klarhet.
Parker Lewis nya svenska skiva helt klart värt ett köp. Funkar bra medan man väntar på nästa Love Antell skiva.
Fast det gladaste att lyssna på just nu är ju Timbuktus Resten Av Ditt Liv. Få låtar gör en så jävla glad. Alltså nog för att man önskat folk åt helvete i sin dag, men Jasons uppfinninsrikedom på bestraffningar är remarkabel.
Jag hoppas du,
Aldrig någonsin igen kan komma ihåg en pin-kod, 
asså aldrig, även när du får en ny.
Att man aldrig har tänkt på det? Måste ju vara värsta straffet.
För att få lite inspiration så besöker jag Aftonbladet- Sveriges nyhetskälla och mötesplats, som de kallar sig på nätet. Det där med nyhetskälla fattar alla att det är ironi men att det är en mötesplats är en förklaring till varför de har 389 stycken olika pop up funktioner, och annat skit som gör att man får mindre epileptiska anfall när man läser den online. Idag så har de i alla fall slitit hårt med rubriken Triangeldrama fick ett fängslande slut. Givetvis handlar det om ett gäng amish-snubbar som vägrat att sätta på en orange triangel på sina fordon. Då de vägrade betala böter för detta, så fick de fängelse i mellan tre och tio dagar. Vad är egentligen värst? Rubriken eller fängelsestraffet?
Sven Otto Littorin, eller Hor-Otto som han också kallas i vissa kretsar, har rakat sig. Kudos till dig Otto, bra beslut. Han har forskat på Stanford ett tag och nu öppnar han eget i London. Tror det kan passa bra. Hoppas bara att vi slipper hitta honom i fotbollströja med ett äpple i munnen. Självklart så kommer inga bilder publiceras på en rakad Otto på den här bloggen, hans bockskägg är ju vad hatten var fär Chaplin eller mustaschen var för Hitler.
Äntligen lite SJön rättvisa (ska söka jobb på Expressen) ser jag när en biljettlös kontrade med att försöka kasta av en tågvärd. Robin Hood idealen har ju varit döda så länge att man verkligen saknar sån där tilltag. Och nej jag tycker inte att det var fel att tåget inte stod stilla...
Bästa nattmusiken för tillfället är tveklöst Nick Lowes nya CD The Old Magic, har egentligen aldrig varit någon stor favorit för mig, men om man lyssnar på House For Sale, så här mitt i natten så faller man givetvis till föga. Eller den grymma I Read A Lot med textrader som
I read a lot, nowadays
Much more than before you left me high and dry
in a loveless land 
with nothing but time on my hands
Ja det är förbannat vackert, och han låter lite som han står på en pub på Playa Inglés, med två personer i publiken, det där stället som man går förbi eftersom det bara sitter några gamla tanter och gubbar där. Gick för några år sedan själv förbi ett sånt ställe på Mallorca. Leapy Lee skulle uppträda där och det var allt annat än fullsatt, gissar på att han spelade Little Arrows, men in gick vi inte.
Dessutom så måste ju Nick Lowe frisyr framhävas. Det är han och Ted Danson som slåss om att vara elegantast i vitt hår.
Vad ska vi göra med våra fuskande vänner i grannlandet Norge? Visserligen så kunde väl vem som helst förstå att det skulle bli ett moraliskt förfall efter unionsupplösningen men att deras mest prisade naturfotograf mest sitter hemma och fotoshoppar in giraffer vid fjordkanterna är ju bedrövligt. Nu har även Årets Vildmarking blivit avslöjad. Han levde enligt sin bok under bar himmel i ett år, fast i själva verket så åkte han över gränsen till gamla goa Sverige och låg på hotellrummet och tömde minibaren. Fan har de ingen heder i det där landet.
Var toastmaster på ett kalas i helgen och fick låna ett headset. Vilken jävla power man får av ett sånt. Kände mig 100%-ig direkt. Som Madonna när hon körde Vouge turnén. Tror att den rutiga kepsen gjorde sitt till också. Min kompanjon Ross hade bara en mikrofon som han kände sig nödd och tvungen att rullar ett varv runt halsen. Det funkade det med.
Innan någon annan berättar det för er så tänker jag ge er något riktigt hett sprängstoff. Höstens viktigaste TV-snack kommer att vara saltgurka. Köpes hela och skärs upp på längden och delas i fyra. Glöm för fan inte det. Jag vill inte komma hem till någon som inte har det hemma. När jag här i skrivande stund ska lägga in en fin bild på vår vän saltgurkan, så dyker det upp en bild på den vita saltgurkan från Östergötland. Jag citerar bloggaren Tokfrida: Den vita saltgurkan från Östergötland måste vara den godaste saltgurkan som finns.
Personligen får jag helt andra vibbar av denna grönsak.

Kommentarer

Postat av: Frida

Publicerad 2011-09-23 17:27:55

kul att bli påmind om den där gurkan! mm, den är god!

Postat av: Cobran

Publicerad 2011-09-24 11:19:22

Det har jag förstått att du tycker :D Tack för att jag fick låna ditt material. Kul blogg för övrigt kollar den då och då.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela