King Cobra

King Cobra - Rösten Från Mosquito Valley

Tisdag i Stockholm

Publicerad 2011-10-12 03:27:36 i Fotboll,

Lill-Linda hade ordnat så att vi i Cirkeln skulle åka SS Blidösund och se Carl Johan Vallgren, en artist som jag aldrig hört. Det visade sig att det var något som jag verkligen gillade. En intelligent berättare av vad som vi vanliga personer upplever.
Så vi träffades på Frissan eller Zum Franziskaner som den även heter. Vi beställde korv, troligen från Lithells, med surkål och om ni inte ätit surkål förr, så är det ungefär som varm pizzasallad. Till Lithellaren fick vi så mycket senap vi ville men den serverades med gladpack över vilket är lite osexigt.
Vi pröjsade 250 spänn för en korv(5 :-) surkål (1:-), potatis (1.-) och en servitör som kan ha varit hög på tabletter. Som Zum Fransikaner berättar på sin hemsida så har de mängder av tyska öl. Fatölen hette Schtor Schtark. Ville man ha lite finare så kunde man få en Sofiero. Ett enda tyskt öl hade de på fat.
Min kompis Lill-Linda frågade ifall man kunde få mos till Sotaren, men det gick inte, möjligen pressad potatis. Så kanske Sveriges snyggaste ölhak är fullkomligt värdelöst då det gäller mat?  Dessutom så är de värdelösa när det gäller öl också, deras två bästa är Stor Stark och Sofiereo. Ärligt talat så har jag varit på lunchrestauranger i industriområden som har bättre service. Tragiskt då de har en fantastisk inredning och skulle kunna vara typ som Sillerthal som jag var på i Hamburg när jag var 18, det låg på Reeperbahn och var en smått fantastiskt ställe.
jag
Att åka iväg på en båt samtidigt som Sverige spelar mot världsettan Holland kändes inte bra. Att själva matchen sedan blev historisk gör bara smärtan värre. Snickarn och broder Jocke skickade uppdateringar under konserten. Alltså det var en otroligt bra konsert. CJ har utan motstycke det bästa mellansnacket i landet som heter Sverige.
Samtidigt så håller vårt landslag på att knäcka det land som rankas högst i världen borta i Tengilland. Jag kan lugnt säga att Vallgrens, mellansnacken var klart bättre än vad man fick på TV4, där man måste (för att någon måste ju betala) visade mest reklam.
Och då tror jag att alla hellre tittar på Lill-Lindas vältränade stjärt. Linda har inte enbart en snygg rumpa utan hon hade även en bra idé var vi skulle se målen från fotbollen. Så vi toge en taxi till ett ställe på Kungsgatan där Sladjan och Patrik Sjöberg huserade.
Det var rätt skönt att prata med Sjöberg för vi hade en del att prata om, då det gällde sexuellt utnyttjade ungdomar. Jag har under väldigt lång tid gått och burit på detta, och det kändes bra att få lite snack om det.Dessutom var det en kul intervju. Den 25:e så kör Sladjan med Plura och då är Cirkeln där.
Utan att vi visste det så började det rasa in en massa celebriteter, Henke Larsson, Bjärred, Malin B och nån tomte från  Viasat och så den krulliga killen från SvT. Cobran är inte någon "Tubenaktig" blogg men när han ser så månag kändisar på en gång så måste det publiceras av den anlednigen att Snickarn måste få bevis.
Flinkenstein och den där killen som pratar skånska snackade massor med handboll.
Linda försöker slicka Malins man i örat.
Bara privat va? 30 läsare om dagen är ju fan privat.
Benke och Henke. Två snygga killar eller åtminstone en av dem.
Henke och jag snackade rätt länge om rasismen i Landskrona och hur man skulle få idioterna att gå hem och lägga sig. Sen berättade han en massa om Sir Alex, vilket var så jävla intressant. Alltid närvarande på träning. Alltid närvarande och med idéer för att förbättra. Fantastiska fakta att få höra direkt från den som var där. Benke var en skön jävel som snodde Flinkensteins grogg. Det tog ett tag att hajja vem han var men så sa jag att var det du som bölade i TV, så sa han "Fan komer folk aldrig att glömma det". Benke sa bestämt vid sin beställning att se till att tjejernas drinkar är lite starkare, så Malin blir lite full.

Kommentarer

Postat av: Ross

Publicerad 2011-10-12 13:32:58

Ojdå...Kväll de Hel.



Flinckensteins jack...var det taskig luft i lokalen?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela