King Cobra

King Cobra - Rösten Från Mosquito Valley

Stolen Moments

Publicerad 2011-10-13 15:07:14 i Allmänt,

Jag uppskattar folk som är så där olydiga som man kan vara om man vill. En gammal vän, kompis från förr, numera så ses vi mest via Facebook, la ut den här lilla historian som statusuppdatering i morse. Eftersom jag vet hur han ser ut så kan jag liksom visualisera det hela kanske på ett ännu mer levande sätt men jag blir så glad av genuin civil olydnad.
"Idag var jag lite tidig till en basketlektion. Jag parkerade utanför hallen, gick in och köpte mig en lite (nåja) arraksboll. Jag bar ut bollen till bilen, satte på min nya hörbok och rättade till sätet. Just som jag satt och njöt och smak och ljud, kommer tvenne lapplisor. Den ene styr kosan mot mig, knacka på fönstret och frågar var jag har biljetten? Jag svarar att jag inte har löst någon ännu, men att jag sitter i bilen ett tag och därefter kommer jag att lösa biljetten.
- Du lär få lösa biljett om du ska stå där, säger muntergöken. 
- Visst, visst svarar jag.
Hon går vidare och jag återgår till hörboken. 
Efter ca 10 min återkommer hon och kräver att få se biljetten. Jag upplyser henne om att jag ännu inte har löst någon biljett. 
- Då får du en bot. Säger hon. 
Jag startar då bilen, kör ut och parkerar på en annan plats, går ut och säger:
- Nu har jag flyttat bilen. 
Spelar ingen roll, säger hon och tar upp någon liten datapryl och börjar hacka på den. Jag tänker, vad i helvete, är hon dum i huvudet?
Så jag går sonika ur bilen och ställer mig framför min nummerskylt :o) Hon står 10m bort och jag står framför skylten. Efter ca 3 min säger hon:
- Nu är du bra barnslig.
Jag säger då till henne:
- Här arbetar jag samma tid varje vecka och utbildar dina barn. idag kom jag lite tidigare, gick in och köpte en arracksboll, gick tillbaka till bilen och började lyssna på en hörbok. Mitt i detta kommer du fram och börja trackasera mig. 
Hon står tyst en stund, sedan säger hon:
- Om du köpen en biljett nu får du inga böter.
Jag går då bort till automaten och lägger i 1 kr och trycker ut en biljett......."

Det är såna här tillfällen man skulle ha velat vara en fluga på väggen eller en snigel på parkeringen i det här fallet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela