King Cobra

King Cobra - Rösten Från Mosquito Valley

Lite Smått & Gott

Publicerad 2011-10-06 07:43:13 i Allmänt,

Jag är banne mig konung i detta land vi kallar Sverige, nej jag ger inga medaljer till oupplysta despoter, se det mer som ett uttryck. Fick en ingivelse att laga shepherds pie igår och fick till de två snyggaste pajerna sedan Gordon Ramsey gick ut kockskolan. Fantastisk smak och återigen allt i ett, precis som grytan jag publicerade tidigare. Det enda som behövs är en gaffel och ett glas vatten, eller en mörk ale, det som känns bäst för tillfället.
Polisen ska strejka för att få högre löner, som snut så får man inte bara stå ut med att snoriga gymnasister ropar grisjävlel åt en, man får även bara ut 17 000 efter skatt. En ond cirkel med andra ord, med så låg lön så måste polisen fortsätta att ta emot bidrag från den undre världen och så länge de gör det så kommer landets gymnasister fortsätta att kalla dem för okvädningsord. Man borde väl göra någon form av logisk kurva, landets BNP delat i Marcus Birros (ja han igen) lön.
**********************************
Min nya inneboende Salmiak, som annamat namnet Salle, efter Östlund antagligen eller som min son kallar honom Crazy Cat, är en udda lite individ. Jag har i omgångar gjort iordning korgar, hörnställen etc med allehanda filtar, hanndukar och till och med en fårskinnsfäll men utan att det fallit honom i smaken. Nedan så ligger han på sin favoritplats och softar.
Är det doften av tre år gammalt hårbalsam som drar? Trevlig i alla fall att ha sällskap på muggen vid alla tider på dygnet. En annan egenhet han har är att han föredrar att dricka direkt ur kranen, men vem kan argumentera med det egentligen? Fräscht vatten är ju godare.
Dagens Nyheter struntade i att recensera Johan Johanssons första skiva på 16 år, då är det både skoj och ironiskt att den får 4/5 i betyg i Dagens Industri. Visst det är Jan Gradvall som skriver om all musik i den tidningen vilket ju borgar för viss klass. Nämnde Johansson har även uppgraderat sin hemsida där han inte enbart berättar om vilka spelningar han har utan också flyttat sin blogg dit. Riktigt kul läsning under fliken Blogg & Gnäll, mina två favoriter är Stackars Ali som man finner på första sidan och Berra-Min Danskhatande Gästboksbeökare. Finns på länken nedan:
http://www.johanjohansson.se/bloggochgnall/

Kommentarer

Postat av: Ross

Publicerad 2011-10-06 13:41:46

Ross vill ha både pajen och alen...ska vi ta in varsitt plagiat på din i Brighton sen?

Postat av: King Cobra

Publicerad 2011-10-06 17:52:01

Ifall de kan göra så snygga så tar vi en där eller i Hove kanske?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela