King Cobra

King Cobra - Rösten Från Mosquito Valley

Division 2 Västra Götaland - Serien Som Gud Glömde

Publicerad 2011-10-20 08:07:52 i Fotboll,

Som en initierad läsare så riktigt påpekade så hade jag glömt en serie, glömt kanske är att ta i, min hjärna är selektiv och Göteborgsfientlig och valde antagligen bort Division 2 Västra Götaland. Att ägna tid åt att skriva om vem som vann Fiskrensarserien Division 2 är ju inte något som man vill ägna sig åt, men eftersom Richard, en hårt arbetande man som brukar golfa i Spanien under vinterhalvåret (oktober-maj) men i övrigt är den som hårdast av alla söderbor ser till att Kristallens baravdelning fortfarande går med vinst, är så rekorderlig att han påminner om detta, så kommer det ändå här.


Division 2 Västra Götaland

Ett av de skäl som troligen alarmerade Richard, vår ständigt närvarande läsare, var att serien vanns av Utsiktens BK, coachat av Glenn Hysén en kollega till honom. De har tidigare matchat det famösa FC Z till stora framgångar. Utsikten var på allas läppar i våras då en av deras spelare, Anton Hysén, påstod att han var bög, vilket enligt Lennart Liston Söderberg är förbjudet i ett omklädningsrum. Att laget hade en bög där bak hade nog inte någon sportslig betydelse, men det fick säkerligen Lennart Liston Söderberg att gnissla tänder. Kiken vann i alla fall serien med tolv poäng före Vimmerby och kommer att ha årsfest på Gamla Ullevi den tolfte november och då ska det antagligen som Glenne själv brukar säga ”bli dubbla baksmällor”.

 

I botten hände inget spännande i slutskedet, den gamla plantskolan Västra Frölunda klarade kontraktet med ynka två poäng, kanske får man nya derbyn mot Fässberg nästa år. Det skulle ju vara kul om Fässberg tog sig tillbaka till Allsvenskan, en plats de blev ojuste bortkollrade ifrån på 1920-talet, av de etablerade klubbarna som på den tiden var IFK, Örgryte och GAIS. Kanske är 2020-talet Fässbergs?

 

Ett av skälen till att jag kanske ”glömde” serien kan ha varit att den är rätt blek, visst två gamla allsvenska storheter, utöver Frölunda så spelade även IF Halmia, Per Gessles favoritlag, där. Publiksiffrorna var generellt sett låga med Vimmerby som hade 500+ på sina hemmamatcher. Kiken, som var väldigt exponerat i media drog trots detta endast 167 åskådare i snitt, det blir härligt att se när de nästa säsong kan möta Hammarby till exempel.

 

Återigen ett stort tack till Richard som fick mig att kasta bort ytterligare en halvtimme på Göteborgare.

Kommentarer

Postat av: Ross

Publicerad 2011-10-20 10:07:21

Halmia, aah! När jag som barn lyssnade på Sportradion, föreföll det mig som att Häcken-Halmia möttes ett tiotal gånger per säsong...åtminstone är det den bild jag har av det nu i vuxna dar. Lika väl minns jag hur jag trodde boxare enbart slog varandra på handskarna, vilket väl till viss del är fallet...men ändå.



Jag kikade på Glenn's twitter dagen efter Hollandmatchen, där frågade en för honom helt okänd person följande:



-Jag vill dricka sprit med Glenn, hur gör jag då?



Glenn svarade inom någon minut:



-Inga problem, bara att höra av dig så kör vi.



Skön snubbe den där Hysén faktiskt, bara hoppas han inte stämmer träff med Smeden av misstag och vaknar med uppskurna fotsulor...om han vaknar.

Postat av: King Cobra

Publicerad 2011-10-20 11:18:03

Underbar kommentar där. Det är bara att höra av sig! han har ju sagt en del idiotiska saker genom åren, men jag har faktiskt börjat gilla honom så sakteliga.

Postat av: Richard

Publicerad 2011-10-20 13:00:53

Vad det gäller golf så fick och får väl fortfarande spö i MINIGOLF (fan ta den som säger bangolf) av brorsan, men där upphör min sk golf-karriär. Han tillhör golf-sekten, inte jag!

Vad det gäller mina besök på diverse lokaler runt söder så lägger jag mig platt, även om det var ett tag sen jag hängde just på kristallen. Men bra tips där! På tal om kristallen så är jag väl en av få här som vunnit det priset ;)

Forza Bajen

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela