King Cobra

King Cobra - Rösten Från Mosquito Valley

Matchdagsbilder Från Southampton

Publicerad 2011-11-25 08:31:29 i Allmänt,

Här kommer lite fräscha bilder från dagen för sydkustderbyt, mellan Sophämtarna och Måsarna. Det startade väldigt bra då jag avvek från gruppen för en morgonpromenad på strandpromenaden, medan Gördis och Brännvin ännu låg sked på hotellrummet.
Enligt uppgift så ska ju Brighton vara Englands San Fransisco och så kanske det är men det var inte direkt något som märktes. Vi bodde ju å andra sida i Hove.
Ett stycke konst som jag tror Dahlí eller Dähli har gjort? Vet inte vem men fint var det. Sopgubben bakom ingår inte i konstellationen men jag orkade inte be honom att flytta sig.
Här kunde man köpa sig en fisk, ifall man kände sig sugen 07:55
Vi är på väg till Southampton men var tvungen att byta tåg i Barnham. Turligt nog så låg det en pub där. Okej så var det inte på riktigt. Ross plockade en av konduktörerna och pressade honom på uppgifter om vilken station som hade en pub på behörigt avstånd där man kunde byta tåg. Det blev Barnham och jag fick för första gången se den gode Ross växla ut som Usain Bolt i gången upp mot tåget....
Ett foto från King Alfreds Pub där man enbart fick gå in om man hade biljetter till matchen och på hemmasidan. Vår taxichaufför som var ett stort fan av Mikael Svennson och Taco Svensson såg till att vi kom in.En fantastiskt bra balanserad bild. Tror jag ska döpa den till "1 & 2 Half Men" nästan som TV serien.
King Alfreds Pub från utsidan. Kan vara bra att veta att man bara kommer in om man har biljetter på Southamptonsidan, tvärtemot vad det står på en del andra siter.
På Mattis initiativ så provade chicken balti pajen på stadion. Mycket god fast jag skulle nog egentligen ha tagit en köttpaj. Hur som helst så var det hög klass på pajen, inte lika bra som på Griffin Park men klart i klass med den på Reebook Stadium.
Finns det något vackrare än en excellent arena i höstsolen precis innan en match startar? Det är poesi.
Väl hemkommna så mötte vi Brightons Dexter Gordon som strategiskt hade placerat sig vid en tunnel eftersom det gav bra akustik. Dessvärre så blåste hans notblad emellanåt in i gången. Matti försökte pressa honom att spela en massa låtar som han inte kunde men det sket han i. Däremot så visade han upp sin väldigt gamla saxofon som var från typ innan kriget.
Vi kom ju inte längre än Heathrow då det var dimma och vi fick göra ytterligare en tvådagars visit till den saxiska huvudstaden. Vi satt på Gordon Ramseys restaurang på flygplatsen, som för övrigt var otroligt bra, när vi nåddes av beskedet. Som bilden nedan visar så var inte Jans reaktion helt negativ.
I detta ögonblick så inser Hjördis att flyget inte går hem och man kan sätta på sig alkohol hatten igen.
Tåget in till Paddington kostade 15 pund och Hjördis har i detta ögonblick insett att det kommer bli ännu mer alkohol denna dag. Janne däremot är positivt inställd. Kanske de två bästa personer man kan vara strandsatt med på en flygplats.

Kommentarer

Postat av: Ross

Publicerad 2011-11-28 11:44:46

Jag var uppe i maxfart på två-tre steg, vet dock inte om det säger nåt om utväxlingen eller maxfarten...minns tydligt hur jag hör Brännvin utbrista, med orolig stämma: -Fan, bara inte baksidorna går på honom...



Väldigt fina bilder, Cobran. Jag ska tömma min kamera och skicka ut mina också.

Postat av: T-store Matti

Publicerad 2011-11-30 22:44:52

Gammal saxofon? Gubben hade en tenorsax från 1931, tyvärr hade en vindstöt från havet blåst in några av notbladen i den igen grindade kulverten så han kunde bara lira en låt och den gick på repeat.

Postat av: King Cobra

Publicerad 2011-12-01 06:42:13

Var osäker på årtalet men jag visste att den var gammal. Synd på textbladen när du stod och önskade Dexter Gordonfavoriter.



Ross dina baksidor klarade sig väl eftersom de var insmorda med tigerbalm up to the knees?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela