King Cobra

King Cobra - Rösten Från Mosquito Valley

Jag Visste Det

Publicerad 2011-11-16 13:41:53 i Allmänt,

En del säger att man ska inte säga "vad var det jag sa", förutom ifall man korsförhör någon kompis om vad som hände på Big Ben dagen innan. Själv säger jag tvärtom. Efter att boregerligheten kom till makten och man släppte allt som går att sälja fritt, förutom cannabisförsäljningen för det är ju en typsik arbetardrog, så har man ju egentligen slutat att förundra sig. Att det i min tävlan om veckans företagare fanns ett starkt band mellan statliga Nordea och Carema var väl inte så underligt, men DN avslöjar idag att Nordea lånat ut kulorna till riskkapitalisterna på Triton 3 som köpte det vinstgivande företaget. Ungefär 500 miljoner lånades ut och då snackar vi euro, denna fantastiska valuta.
Säkert en god affär för alla inblandade parter och på så sätt så kan ju Nordea få råd att hyra en extra kvart för sin fattiga VD Christian Poulsen. Den alltid pengahungrige Chrille sålde ju sina fastiheter när han fick ett tips om att svenska staten alltid bjuder på hyran för folk som kommer från utlandet. Fan det här är ju en bank ägs av staten, borde det inte finnas någon hyfs och fason?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela