King Cobra

King Cobra - Rösten Från Mosquito Valley

Ett Axplock

Publicerad 2011-11-16 21:18:35 i Allmänt,

Gjorde en räd i Ringen på söder, på jakt efter en ny lampa till vardagsrummet, då Salmiak, som nu utvecklats till någon variant på Tarzan och en speedad amerikansk marinsoldat, brukar använda den som klätterställning. En strid som inte utföll till lampans fördel ska tilläggas. Någon lampa hittade jag inte, men då jag lämnat Bolagret så rasade alla saker ut ur min kasse. Hål i botten. Detta skedde utanför Cervera, där jag försynt undrade ifall jag kunde få köpa en påse. Jag gjorde detta hållandes mina varor i famnen, som en öm moder. Svaret var enkelt: "Nej vi får inte sälja kassar utan att man handlar, men de har kassar på Ica." Tack du kvinna som precis hade handlat, och gav mig din extra Cerverakasse. Vänlighet är alltid trevligt.
Dagens stora designpris går till den, antagligen konststuderande eller liknande, som hjälpt grabbarna på Jerusalem Kebab på Götgatan.
Elektriska skyltar är alltid snygga men kanske har tillverkaren missat lite här. Jerusalem är ett långt namn, även för en Kebabsylta, men jag  tror att man tyckte att det var viktigt att det syntes ordentligt. Tyvärr så upptäckte man försent att hela namnet inte gick in på skylten, så istället för att göra en ny så satsade man på att köra halva namnet med stora bokstäver så att man kunde få plats med ordet KEBAB. Trots denna innovation så räckte ändå inte skylten till utan B:et blev bara halvt vilket gör att det ser ut som ett E istället. JERUsalem KEBAE är onekligen en inbjudande inrättning men man undrar ju lite vad vi avlönar E-Type och de andra i skönthetsrådet för?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela