King Cobra

King Cobra - Rösten Från Mosquito Valley

Dagens Iaktagelser

Publicerad 2011-05-16 17:26:51 i Allmänt,

Jag är ibland en synneligen skarpsynt person. Var i stan och rörde mig lite och fick lite att grubbla över.

Om man ber om ett hekto av någon vara på Hötorget, varför får man två? Eller får man betala för två? Lustiga lirare de där, fast de förstör ju verkligen för varandra genom att hålla på med blåsningar hela tiden. Köpte en klase vindruvor. "Extra billigt - 4 kronor hektot". Tolv spänn är ingen förmögenhet men aldrig att den klasen vägde trehundra gram.
De har någon form av Engelsk marknad på Sergels Torg, man kan alltså om man vill köpa marmelad med engelsk text för dubbla priset av vitryssar med god engelsk språkkunskap. Kollade in påsteet som hade ne jättefin pappburk för femtio kronor. Damen bredvid mig stod och plockade ner allt fler av provsmaken i fickorna och när damen i kassan upptäcker henne så säger hon "Please just take one of each, Madam." och då säger "Madam" "Nej två får man ta." hon hade ungefär 15 tepåsar i handen då. Jag gick då. Finns det ingen gräns för folks snikenhet?
Satte mig istället på Pickwick på Drottninggatan för en kall Guiness. Egentligen så vill jag bara låna toaletten men man kan ju inte bara stolpa in och använda den utan att köpa något. Satte mig sedan på uteserveringen vilket var korkat. Uteserveringen är endast befolkat av rökare vid den här tiden på året och det är faktiskt ganska otrevligt.
Betalade för övrig 70 kronor för sex potatisar och fyra blodapelsiner i Hötorgshallen, fast det är ju jävligt mysigt där oavsett priset. Var för övrigt inne på två butiker och kollade lite. Började på Mio där de flesta som arbetade där antingen gjorde något annat eller pratade i telefon. Svårt att köpa något när man inte hittar något. På Claes Olsson är det likadant. Jag ska ha en veke till min fotogenlampa, en bred djävla sak, det tog mig nästan 20 minuter innan jag fått klart för mig att det inte fanns där heller. Det tar ju sån onödig tid.
Nu bär det av hemmåt. Har inhandlad tre lammkotletter. En bit Pecorino, en bit Parmesanost, potatis, sparris. Hittade en korv som heter Iberico Chorizo. Gjord på griskött från pata negra grisar. Blir en bra middag det där om man toppar den med en flaska Amarone. Fast nu verkar det som om jag får sällskap och då måste man ju ha lite fler lammkotletter. Visst kanske det låter lite overkill att käka lyx på en måndag men då måste jag faktiskt citera Paolo Roberto tidigare lite dissad i den här bloggen på grund av sina skådespelarinsatser, där Cobran ansåg att han var för dålig för att spela sig själv. Min syster, som alltid köper en kokbok till mig i julklapp och i födelsedagspresent, köpte nämligen en dylik av Paolo. Massa snabbmatsrecept, inget över 30 minuter i tillagning, mycket bra. Han skriver även följande "Jag ägnar mig inte åt fredagsmys jag jag lever sju dagar i veckan och vill njuta alla dagar. Livet är för kort för att äta frysta fiskpinnar."
Tack för mig då...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela