King Cobra

King Cobra - Rösten Från Mosquito Valley

Svensk Avundsjuka?

Publicerad 2011-03-07 10:54:14 i Media,

Det har handlat en del om avundsjuka. Man är irriterad på Petter Northugs uppvisning och hån av de svenska skidlöparna, då han stannade före mållinjen och gled in på sidan. Enligt viss kvällspress så var detta även ett personligt hån mot Björn Borg, hur det var det vet jag inte för jag köpte inte tidningen, men jag läste det på löpsedeln. Enligt Jonas Karlsson i Vinterstudion så är han en gris.

 

Ska vi inte skita i sådant? Vem bryr sig egentligen om vad en svettig norrman, som troligen spytt nyligen, för det gör man rätt ofta i skidåkning, gör på mållinjen. Norge är ju ungefär lika stort som ett landskap i Sverige, och om vi inte varit bussiga 1905 så hade det fortfarande hört till Sverige, så låt dem hållas. Det är ungefär som när Göteborg vinner Allsvenskan, man får låta lillebror fjanta av sig lite och glädjas lite över att även de ibland får lite framgångar.

 

 

Lady Gaga ska stämma en glasstillverare som har givit en glass namnet Baby Gaga. Det hör till saken att den är gjord på bröstmjölk och därför fått det passande namnet. Har folk ingen humor längre? Speciellt de personer som har snott sitt namn från gamla Queenlåtar.

 

Varför finns inte Klovn på DVD? Varför visas den inte på TV längre? TV4 må vara en skitkanal men de avknoppade kanalerna är om möjligt ännu sämre. TV4 Komedi har dock ett par guldkorn så som tidigare nämnda Klovn och en del Stå Up program som är sevärda. Därför är det för mig fullkomligt oförståeligt att man inte vårdar sina guldkorn på ett bättre sätt, när man kan visa sex stycken avsnitt av MASH efter varandra.

När jag bytte abonnemang senast så valde jag TV4 Guld en kanal som oftast visar Mord och Inga Visor och Hem Till Gården. Måste lära mig att avbeställa det där.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela