King Cobra

King Cobra - Rösten Från Mosquito Valley

Milleniumtriologin

Publicerad 2011-03-21 00:06:40 i Allmänt,

Någon mer än jag som retar sig på de kassa skådespelarinsatserna i denna mycket eminenta historia. Alla är inte kassa det ska jag säga med en gång. Sven-Bertil Taube var okej och även Noomi Rapace är bra, men hon säger ju inget å andra sidan. Manuset är så förbannat uselt att man fan blir förbannad och bara längtar till den amerikanska inspelningen ska bli klar. Micke Nyqvist är så jävla usel att man tycker att tjejerna på roliga timmen borde ha fått en gratisbiljett till Dramaten.
Lena Endre säger "men gud, Micke" och gapar med öppen mun ungefär 15 gånger i de två första delarna och har man sett henne spela teater så vet man ju att hon faktiskt är rätt okej, men här blir hon bara pinsam. Sedan tar Nyqvist en kopp kaffe till. Har aldrig i hela mitt liv sett en film där man dricker mer kaffe än här.
När karaktären Dag Svensson dyker upp då blir det riktigt Kalle Anka. Strax innan inspelningen har han varit nere i arkivet och hittat en peruk som blev över från inspelningen av Tre Solar och sedan så rullar det på. Först trodde jag det var första gången han spelade teater/film men det visade sig att han varit med i annat också, bland annat en TV-serie som heter Oskyldigt Dömd. Ja här blir han onekligen dömd till att byta arbete.
Att Micke som var dörrvakt på Tre Remmare har fått rollen som den store jätten funkar ganska bra men att släpa in mediahoran Paolo Roberto i ännu en film känns rätt överflödigt. Räckte det inte med Stockholmsnatt? Jag gillar ju verkligen honom som person men just nu så vill jag bara slå honom och då åker man ju bergis på stryk, även fast han var rätt kass som boxare också.
Tur då att Per Oscarsson är med och spelare gammal gaggig gubbe. En roll som han gjort de senaste 20 åren med bravur.

Kommentarer

Postat av: Ross

Publicerad 2011-03-23 14:39:42

Är det bara jag som tycker Nyqvist ser härjad ut? Inget ont i det, men hans epitet som hunk måste väl vara lika överdrivet som Livingstone's död?



Å andra sidan kommer jag vara glad om jag håller hans grad av gravrost när jag mönstrar av på söndag...väl mött, O Store Cobra.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela