King Cobra

King Cobra - Rösten Från Mosquito Valley

Internationella kvinnodagen - Leve Kvinnan

Publicerad 2011-03-08 19:12:01 i Allmänt,

 

 

Så är det kvinnans dag idag och jag minns fortfarande en dag på mitt arbete när min väldigt torre chef höll ett lätt anförande om detta. Det sammanföll med en av de första gångerna som vi fick frukt av arbetsgivaren och jag frågade om det var för att det var kvinnodagen som han valt just bananer. Sådant förstör helt klart stämningen.

Nåväl idag hyllar vi kvinnan. Ring ett gammalt ex på fyllan och fråga om hon vill träffas, det är att visa uppskattning det. Ring de magra för det sammanföll med fettisdagen i år, så de andra kan vara upptagna.

 

På tal om detta så har jag en kompis som ringer och gratulerar mig varje Fettisdag och har så gjort i många års tid. Då jag vaknade klockan sex så kom jag på den ljusa idén att förekomma honom genom att själv ringa upp, var på han svarade ”Grattis”. Ännu en god idé som gick åt skogen. Dessutom så uppviglar han sina barn att skicka meddelanden till mig på fejjan på samma tema. Nätmobbing kallas det visst.

 

Charlie Sheen fick sparken från TV-serien Två & En Halv Män på grund av sitt leverne eller vad det nu berodde på. Vem ska man nu rikta in livskompassen efter? Har någon tänkt på att varje gång en känd person kukar ur så publiceras bilder som är som mug-shots, grovkorniga och svartvita, till skillnad från när de ska framställas i positiv dager då bilderna alltid har fin färg och kändisen ler.

Är dock nyfiken på ifall man lägger ner serien, vilket jag hoppas eller fortsätter med någon annan skådis. Skulle vara kul om Michael J Fox tog över så det blir tvärtom i hur dom gjorde i Spin City, men han är väl sjuk så det funkar väl inte.

 

Fast man undrar ju lite vad John Cryer ska göra, han har ju inte haft en roll av värde sedan Pretty In Pink med Molly Ringwald, där han spelade den asballa killen Duckie, som hade en ball hatt.

Var det så på 80-talet att det var ball med hatt? Alltså jag kommer inte ihåg det alls, men man ser sånt dyka upp i skildringar från det årtiondet. Exempelvis så har den snygga killen i Tjenare Kungen en hatt. Lite för liten så att den satt lite bakåt åt nacken till. Jag minns förvisso att jag på min första utlandsresa, använde mig av en hatt och hade stor framgång bland kvinnorna sen så råkade det komma spyor på den och magin var bruten. Alltså jag använde inte hatten mer då, hade jag gjort det så hade jag mer förstått varför den bröts. Lika illa gick det med skinnhatten jag köpte på Sri Lanka, elefantskinn btw, den förlorade jag i flumriden på Liseberg.

 

Någon som missat Magnus Bettnérs show Livets Ord? Se till att se den, den finns fortfarande på Kanal 5 Play:

http://www.kanal5play.se/sok?query=livets+ord&x=0&y=0

”Alkoholism är ingen jävla sjukdom det är en hobby.”

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela