King Cobra

King Cobra - Rösten Från Mosquito Valley

Sveriges Nationaldag

Publicerad 2011-06-06 09:45:03 i Allmänt,

Vet inte varför men jag firar inte svenska nationaldagen. Tror att det kan bero på alla meddelanden via facebook, troligen från NRP eller Sverigedemokraterna. Små meddelanden som typ säger: "Ifall du inte viftar med en flagga idag så kommer muslimerna ta över Sverige", "Det är väl inte rasistiskt att sjunga nationalsången på skolavslutningen" och så vidare. Det är då man riktigt känner att ifall jag skulle vilja fira nationaldagen, något jag egentligen inte har något emot, det är ju klart mer relevant än pingst, så skulle jag få göra det med en samling nazister.
Ett annat skäl är att jag har lite svårt att tända till på Kungen (alltså han på slottet inte Stenmark) och hans familj och deras del i det här. Ett gäng personer som står på Skansen och vinkar. För det får man 130 miljoner om året som man kan lägga på strippklubbsbesök, fortkörningsböter och annat vettigt. En del säger att man ska låta kungen gå på stripklubb så mycke han vill för det är han ju värd, eller det gör ju vanligt folk med, men jag håller inte med. Min uppfattning är att det är ganska ovanligt att mina kompisar går på stripklubb och om de skulle göra det så skulle de vara fyllda av ånger och definitivt känna till att de varit där. Om någon av mina vänner hade hyrt in några tjejer från tabu till lite bastubadande så tror jag att de flesta skulle backa.
Det må låta gnälligt men sanningen är att jag inte bryr mig något vidare. Att ha en kung är som att ha en gubbe från 1700-talet i en ask, som man tar ut då och då. Eller Utredningschef Silvia som tagit ledigt idag från sitt arbete att undersöka huruvida hennes farsa vara nasse och stal fabriker från judar. Låg cred på den utredningen som om Christina Axén Ohlin skulle göra en angående...ja vad som helst faktiskt.
Nu har man i alla fall tvingat hem Madeleine (ett av kungens barn) från något fyllerace på rivieran så att det blir lite stil på vinkandet i år. Hon är helt klart familjens outlaw och ägnar större delen av sitt liv åt party. Alla har ju uppgifter i famlijen, Viktoria och hennes man har ett gym som ska skötas, Prins Filip behöver jobba på sin attityd som straight och kör racerbil och Silvia har ju sin utredning att sköta. Madeleine blev vald sist och har inget att göra, inga priser att dela ut, inga insamlingar att hjälpa till med så hon har börjat dricka istället. Inget dåligt val men det är ju alltid så vid högtider att sånt där dras upp och kanske ville hon inte komma hem på grund av att hon fruktar en intervention?
Nu ska jag fira nationaldagen genom att gå ned på gymmet och ta i för kung och fosterland.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela