King Cobra

King Cobra - Rösten Från Mosquito Valley

Stockholm Är Underbart

Publicerad 2011-07-20 13:57:11 i Allmänt,

Jag förstår egentligen inte varför jag ska åka ifrån den del av världen jag bor i när det är som vackrast i den. Ett fullkomligt idiotiskt beslut. Jag hade ju kunnat åka när som helst istället, men nu blev det i slutet på juli. Vad missar man i Stockholm under dessa veckor. Jag vet man ska inte klaga, Grekland är fint det med, och det blir säkerligen skitkul men man kanske ska lägga dom pengarna på att hyra en tvårummare i innerstaden istället. Nästa år så, näta år.
Varje gång man kommer till insikt över hur vackert Stockholm är så förundrar man sig lite att man inte använder den mer. Att som jag just nu gör sitter på en bänk på Skinnarviksberget och blickar ut över Mälaren, Stadshuset och den fula byggnad som en gång var mitt arbete vid Klaraberg är makalöst.
Blev väldigt överraskad då jag insåg hur lite folk det var på stan i helgen, borde det inte vara hit som folk åker och har lite rajtan tajtan när det är semester? I torsdags så var det så tunnt med folk att vi var tvugna att gå på Riche, alltså inget ont om det stället men Stureplan är inte min melodi riktigt. Lördagen på Engelen fick godkänt men mestadels för att det var tjejslagsmål, något som alltid höjer betygen. Lördagen på Kvarnen var trevlig men man var ju lite slag i kroppen, dessutom fattar jag inte varför Djurgårdsjävlar går dit och ska stöka på en lördagkväll? Någon sa att det är tunnt på Södermalm därför att alla genuina Söderbor har åkt hem till Småland för att hälsa på släkten och kanske är det så. Den pågående debatten på insändarsidorna i DN om Riktiga Stoockholmare vs Bonnläppar vittnar ju om att något är snett på den sista plats av innerstaden där vanliga människor ännu bor.
Har lagt märke till att tiden på toalettbesöken stigit med 34% sedan jag la ner den fantastiska Lost League Football Grounds där. Inte så konstigt kanske?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela