King Cobra

King Cobra - Rösten Från Mosquito Valley

Snygga Politiker

Publicerad 2011-07-07 17:11:40 i Allmänt,

För att ytterligare dra ett löjets skimmer över svensk journalistik så har man i dagens expressen (låter som en Lindemannare) gjort en undersökning med därvid följande lista på vilka politiker som är snyggast. Reinfeldts toppar båda, vilket alltså gör dom till det snyggaste statsministerparet någonsin? Vet inte om såna här undersökningar har gjorts förr men jag kan hålla med om att Palmes var ju inte så jävla bildsköna och det var inte Fälldins heller så det kanske ligger något i det hela. Hade visserligen för mig att fru Reinfeldt var kommunpolitiker och då kanske man inte ska vara med i SM i snygghet för politiker. Förstår dock inte att Maria Wetterstrand kom tvåa, hon borde vunnit, tänk miljö det är sexigt, tänk lårhöga gummistövlar, som jag tror alla miljöpartister har någonstans, tänk kinky och utstrålning. Nyamko Sabuni kom trea vilket jag förstår, hon var klart snyggare när hon var skinnskalle.

Att Lars Ohly kommer på tredjeplats bland männen är överraskande för mig och att Littorin, den gamla horbocken, inte är med på listan är lika oöverraskande, men att Sofia Arkelsten kommer sjua på listan för kvinnor är överraskande i kvadrat. Hade hon varit på männens lista så hade jag förstått det men till och med Maud Olofsson är ju sexigare. Huruvida Arkelsten kunnat uppträda med Slipknot utan mask vet jag inte men det är troligt.
VArför gör man såna här listor. Varför sitter jag i parken och kommenterar det? Varför bryr man sig överhuvudtaget hur en politiker ser ut? Budskapet kan ju vara viktigare? Kanske vill jag tillbaka till en tid då politiker såg ut som Gunnar Sträng (bodde för övrigt på Spektens Gränd 3 i gamla stan) och Gösta Boman?
Kanske vill jag inte leva i en tid när det svenska folket röstar fram Führer Åkesson till Sveriges Femte Sexigaste Man? Okej jag vet tänk läderstövlar. Tänk ridpiska och så vidare men vad fan sexighet har ju ofta med intellektet att göra. Det är ju därför Maria Wetterstrand är läcker, det var ju därför Palme knullade hårt i femton år som partiledare. Inte för att hans profil såg ut som en kungsörn utan för att han var smart och verbal.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela