King Cobra

King Cobra - Rösten Från Mosquito Valley

I Should Be So Lucky

Publicerad 2011-07-29 18:33:45 i Fotboll,

Det är de sista dagarna av Juli 2011 och sonen och jag har åkt till Kos för lite avancerad ö-luffning. Givetvis så träffade vi två par från Krusboda redan första kvällen, så vi kände oss inte helt övergivna. Kos stad är väldigt mysig, med väldigt mycket ruiner och sevärdheter. Bargatan, eller ska jag säga Barngatan, där ungdomarna håller till är ju i sig en sevärdhet, och då var jag där vid elvatiden.

 

 

Som ni förstår av rubriken så handlar det här om något annat och det gör det. Ral och jag åkte och badade, och för första gången så var det inte en sextioårig gubbe med ölkagge, som kedjerökte som sålde solstolarna utan en ung tjej i 20 årsålder. Vi pratade lite och kom in på var vi härstammade ifrån när hon berättade att hon var av grekisk/schweitzisk härkomst och då började klockorna sakta ringa. För ungefär 20 år sedan var jag ju här första gången, och jag ska medge att jag kommer inte ihåg så mycket av platser och vart vi bodde men jag kommer ihåg Lucky. Det var vår bartender på hotellet, där han och hans Schweitziska flickvän arbetade. Nu föll det sig så att jag reste med en fullblodsalkis som istället för att hänga med till stranden, spenderade dagen i baren spelandes backgammon med nämna bartender. Ett djupt band tycktes ha uppstått mellan dem, som det kan göra mellan en dåligt betald bartender och en välbeställd fylletratt med begynnande alkoholskador.

 

De kom så bra överens att de började brevväxla. Det vill säga inte person till person utan via bulvaner. Lucky tog reda på vad den som hade bokat resan hette, via Fritidsresor och de vidarebefordrade ett vykort till min kompis, alltså inte den kompis som spelade BG hela dagarna utan en tredje individ. Han ringde upp mig om detta och vi tyckte det var lite lustig. Precis innan vi skulle överlämna kortet så kom vi på att det vore mycket roligare om vi svarade på det och gav honom en adress som han kunde skicka korten till, alltså till oss. Vi höll på med detta illdåd under en ganska lång tid. Sen bögade vi till våra vykort lite med nallebjörnar och lite dubbeltydiga inviter, likväl så dök det upp ett nytt vykort från den glade Lucky.

 

 

 

Ungefär vid halv tre en vardagsmorgon så ringde min vän, den törstige ut av dom alltså, och började skälla på mig i telefonen. Jag skulle dessutom förklara vem Lucky var för hans fru, så hon inte trodde att det var hans hemlige älskare. Givetvis gjorde jag det. Det visade sig att vi hade bjudit hem Lucky till min kompis och givit honom ett telefonnummer som han kunde nå honom på. Om jag minns rätt så skrev vi att "vi tyckte det skulle vara kul om han kunde fira jul med XX" Därav samtalet. Huruvida han ringde från Arlanda och tänkte kvarta över vet jag inte, jag vet att min törstige kompis i alla fall var måttligt road medan jag och den tredje parten var omåttligt roade.

 

 

När jag satt i solstolen idag så blev jag lite småstressad minst sagt. Hon som hyrde ut stolarna hade sagt att hennes pappa skötte tavernan som låg ett stenkast därifrån och givetvis så tänkte jag att det kan vara deras barn. Schweitzarna är bra på att göra gökur och ost, men de är ju tvättäkta rasister så hur många grek-schweizare kan det finnas? Satt det rent av en man på en taverna på andra sidan gatan som hade en gås oplockad med mig? Kan hända har han genomskådat det som skedde och bestämt sig för att någon gång hämnas? Är det någon form av karma som gör sig påmind?

 

 

 

 

 

 

Medan Glennarna knyter ihop strumpor och sånt så gör jag en del rätt elaka men samtidigt jävligt roliga skämt, alltså dom är inte så roliga om man blir utsatt för dom, men för oss andra så är dom skitroliga. Skulle nästan vilja säga sofistikerade. Borde inte jag få komma undan med dom då eller kommer sånt där alltid tillbaka? Måste alla skämt vara Sten-Åke Cederhökaktiga för att de inte ska komma tillbaka från det förflutna och jag får betala tillbaka för gammal ost, i det här fallet schweizerost.

 

Nu var det inte så och huruvida Lucky är bankkamrer i Schweiz numera vet jag inte men det var i alla fall kul att bli påmind om detta en dag på stranden.

 

Ni som känner mig ska även i framtiden känna igen mig så här kommer en bild på min nya tand.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela