King Cobra

King Cobra - Rösten Från Mosquito Valley

Vad kan man förvänta sig av 2011?

Publicerad 2011-01-17 22:56:45 i Allmänt,

Ja det vet inte Cobran men ett par saker kan man vara helt säker på. En av de säkraste sakerna är att ett ”hårdrockband” kommer att vara med i melodifestivalen. Gissningsvis kommer någon i bandet även ha ett käckt namn typ Vesslan eller Styx. Detta är inget ovanligt och sker i princip varje år ända sedan hårdrockaren E-Type var med. För det kan vi väl vara överens om att E-Type är Sveriges Lemmy?

En annan sak som jag är hyggligt säker på är att Magnus Hedman kommer att åka fast för någonting. Han har redan åkt för horbockeri och knark så den stora frågan är vad han ska prova härnäst. Människohandel kanske? Hedman har ju alltid hävdat att han är en affärsman så det borde vara ett möjligt mål.

Det ryska vädret, som vi läst om så mycket i vinter. Det vill säga att det är under tio minusgrader, kommer det säkert att stå om när vintern knackar på dörren.  Det senaste angående den ryska superkylan är att norska SMHI påstår att det ska bli vår nu. Jag visste någonstans att jag var en vinnare förra helgen, när alla grannarna stod på taket och skottade som galningar, och jag satt inne och kollade på fotbollen med en kall bajer.

 

 

Aftonpressen kommer även nästa år vara tändvätska för Cobran och hans skrivande. Vill ni ha en blogg skriven så sätt in elva kronor på mitt konto så lovar jag att använda dom till att köpa Aftonbladet eller Expressen (kanske i några fall en burk Sofiero) så att jag kan elda upp mig lite. Det fanns en tid då jag dagligen köpte dessa tidningar men nu så är båda så förbannat imbecilla att man bara blir irriterad. Vart tog mer distingerade tidningar som En Ding Ding Värld vägen egentligen? Nedan så ser ni ett exemplar med min favoritartikel alla kategorier. "Otroligt. Här lever E.T"

 

 

Zlatan kommer givetvis att vara i tidningen även detta år det är jag hur säker som helst på och jag undrar vad Farbror Lennart tänker där han sitter nere i Höllviken och myser i sin villa. Farbror Lennart och jag (och även några till) såg på EM-matchen mot Holland tillsammans, och han hade tidigare på dagen varit lite upprörd över att det bara skrevs om den där fotbollsmatchen, för det pågick faktiskt en väldigt fin golfturnering i Skåne samtidigt. När Zlatan missade straffen så hoppade han upp ur soffan och skrek triumferande: ”Imorgon kommer ingen jävel komma ihåg den där blatten.” Jag kan bara säga som så käre Lennart, att där hade du jävligt fel. Killen har ordet leveranskontroll skrivet i pannan och han blir bara vassare och roligare för varje år, för Zlatan är en kul kille med sofistikerad humor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela