King Cobra

King Cobra - Rösten Från Mosquito Valley

TRACKS LÄGGS NER

Publicerad 2011-01-18 00:16:11 i Musik,

 

 

Sitter här och myser på en köksstol, trots att min granne säger att jag ska sitta på min pilatesboll, och lyssnar på Broder Daniel av den enkla anledningen att jag först lyssnade på Håkan Hellström och sedan kom på att jag borde lyssna på Broder D ett slag. Som alltid när jag lyssnar på dom så slås jag av det enkla faktum att dom är tamejfan geniala.

Steg två var givetvis, eftersom jag är besatt av listor och tävlingar, att kolla var på Tracks maratontabell de låg. Alltså kollade jag det och fann att de inte fanns med överhuvudtaget. Det är mycket märkligt eftersom Richard Marx ligger på 50:e plats och Rednex på 73:e. Jag kollade i ungefär tio minuter men jag hittade inget. Fann dock att Lilli & Sussie låg 78:a. Ja vad är Shoreline i jämförelse med Oh Mama? När jag konstaterat detta så känns det bra att det läggs ner. Fast lite trist är det ju. Det här var ju programmet som tog över efter Poporama. Programmet där man inte hade någon lista, för det var förbjudet i DDR-Sverige, men man såg verkligen fram emot Heta Högen. Dessa underliga undersökningar och funderingar ledde fram till att jag helt plötsligt fann att jag spelade Save Me med Brian Chapman.

Ett rejält kräkmedel om man ska vara ärlig, fast hemma på Lenny Rings pojkrum med hans transistor som även kunde spela dom här nya, så kallade kassettbanden, har jag för mig att det lät gudomligt. Fast det gjorde ju även Bye Bye Baby med Bay City Rollers, fast det var ju hursomhelst väldigt spännande att få reda på vilken låt som skulle bli veckans Smash Hit.

Jag minns också den sommaren när vi hade ett sådant där modernt kassettband med två Ramoneslåtar inspelade. Den ena var Sheena Is A Punkrocker och den andra var I Remember You. Jag tror man spelade bandet på mindre än fem minuter sen fick man spola tillbaka, fast Palle var lite snål på batterierna så oftast fick man ta en penna och snurra tillbaka kassetten manuellt. Tuffa var vi i alla fall.

Fast inte lika tuffa som killarna på bilden för det kan man inte vara om man har ett bar röda badbrallor i lycra med blåvita revärer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela