King Cobra

King Cobra - Rösten Från Mosquito Valley

Söndagar

Publicerad 2011-01-23 21:58:20 i Allmänt,

Har alltid gillat söndagar. De är otvungna små varelser som kommer till en och inte kräver att man ska göra något med dem. Söndagar låter en sova länge och sedan sitta i morgonrocken och lösa korsord och käka frukost i soffan. Söndagen stör ingen. Den har inga krav eller måsten. Man kan avsluta det man påbörjade i fredags och ändå känna att man har tid. Den där boxen med vin som står där i hörnet med några glas kvar i går antingen ner i söndagsgrytan eller i pappsen magge, för en påbörjad box är ju en box som ska avslutas. Så tror jag Ulf Lundell hade sagt det i alla fall.

 

 

Hade av någon outgrundlig anledning hyrt en film i lördags som jag givetvis avslutade. ”Cass”, en självbiografi om en fotbollshuligan och den förste som dömdes till ett långt fängelsestraff. Cass Pennant var adopterad av en 50 årig vit engelsk tant från ett barnhem och av Jamaicansk börd. Uppfostrad som en vanlig vit pojk blev han givetvis inte

accepterad någonstans förrän han fann gemenskapen i West Hams Inter City Firm, den mest ökända och våldsamma huliganligan i England och därmed världen. Det var inte en film som förskönade fotbollsvåld som många andra filmer i ämnet. Tvärtom. Att påstå att den var superbra kanske är att ta i men 7/10 är jag beredd att ge. Hade dock lite kinkigt att förstå mig på hans morsa som visserligen spelade bra, men hon såg ju ut som han som spelar tant i Monty Python serien. Hur som helst en bra film som man borde se.

 

En annan sak som man borde se är Ricky Gervais föreläsningar, som han själv kallar dem, i olika ämnen. Djur, kändisskap och politik är vad de tre mycket upplysande föreläsningarna handlar om. Jag så den om djur igår och ja vad ska man säga? Mannen är ju ett geni. När han började visa diabilder på homosexuella djur och peka med en pekpinne hur det fungerar när en val knullar en kompis i lufthålet då förstår i alla fall jag att Ingrid Grecko min gamla biologilärare utelämnade en del viktig information. Se den omedelbart.

 

Sitter precis och väntar på att andra halvlek av Milan – Cesena, trodde att man skulle få lite snack, lite situationer, lite mål från andra matcher men det är ju TV4 så de ägnar ungefär två minuter av halvtidsvilan åt detta och resten åt att klämma in två reklampauser istället. Har inte riktigt koll på de som sitter i studion, men en var med i filmen G och spelade i Nürnberg 47, det är jag nästan säker på. Hur som helst nazilooken är inne igen. Live with it.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela