King Cobra

King Cobra - Rösten Från Mosquito Valley

Ge Mig Rysningar

Publicerad 2011-02-23 09:31:51 i Allmänt,

Var en gång i tiden tillsammans med en tjej som gillade att man skulle dra naglarna på ryggen (det gör nästan samtliga kvinnor) för då rös hon. Av den självklara anledningen så antog hon att även jag ville uppleva detta och körde sina rödmålade över ryggen så fort man låg på mage och läste en tidning. I den åldern så var man ju dessutom så funtad att man höll igen på kritiken för man visste ju inte hur kvinnor fungerade. Att kritisera en kvinna kunde ju dessutom innebära att hon blev sur och att man inte fick ha sex på flera timmar.

Numera så vet jag fortfarande inte hur kvinnor fungerar men jag har alltid en elpistol i byxlinningen ifall någon försöker med nåt.

Då slipper man vidare disskutioner.



Trots detta så finns det ändå saker som får mig att rysa. En av dessa är en skvirecension för något band som blandar sjuttiotalsmusik med cannabis och folkmusik, vanligtvis i DN. Jag får ohyggliga rysningar då man på fullt allvar skriver att detta är årets bästa rockskiva och beskriver Lat Lars Gånglåt som nästa stora hit. Helst ska det vara instrumentalt och det måste vara en uppsättning med tre trumslagare, fiol och elbas. Elgittar är givetvis också med annars skulle det vara omöjligt att göra ett tjugo minuter långt solo i mitten på låten.




Kom ihåg att vi i skolan gång på gång fick gå och titta på rockbandet Hybris eftersom rektorns son spelade bas där, och för att vår lärarinna var kåt på han som sjöng, som förövrigt uppträdde i trädskor och hade en liten fläta, förutom de obligatoriska runda glasögonen. Om det finns någon läsare som har ett band med Hybris så får ni gärna skicka en ljudfil till Cobran. Jag är ju trots allt nyfiken på vad det var som gjorde att jag fick rysningar av detta band, och kan det vara så att jag inte gillar Kebnekajse bara för den där killen i trädskor?

Förövrigt så har Sandvikens den coolaste förkortningen, SAIK (uttalas PSYCH) är rätt genialt och den som kom på detta på trettiotalet visste inte hur rätt han skulle ligga 2011. Måste vara jobbigt för en bandyspelare att möta ett lag vars åskådare hela tiden skriker Psych - Psych -Psych. Man kan ju bli psykad för mindre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela